Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Naśladowca – rodzaj specjalnego przeciwnika, występujący na mapie Firebase Z.

Opis

Naśladowcy, zgodnie z wynikami badań doktora Dmitrija Kuhlklaya, byli niegdyś ludźmi. Spędzili oni jednak za dużo czasu w Mrocznym Eterze, będąc wystawionymi na działanie energii w tym wymiarze, co doprowadziło do ich zmutowania. Naśladowca, jak nazwa sugeruje, posiada zdolność zmieniania kształtu. Wykorzystuje ją często do ukrywania się pod postacią różnych obiektów, takich jak złom, wyposażenie, serie punktów, a nawet maszyny Perk-a-Cola. Zbliżenie się do takiego przedmiotu, powoduje ujawnienie się Naśladowcy. Przeciwnik nie może jednak ukrywać się w upuszczanych przedmiotach. Oznacza to, że np. uzyskany od zombie złom, czy odebrana z prób nagroda są zawsze prawdziwe. Z tego powodu należy zachować ostrożność, natrafiając na przedmiot w miejscu w którym nie powinno go być. Szczególne wątpliwości powinny budzić wszelkie serie punktów, których nie da się uzyskać bez użycia stołu rzemieślniczego, skrzynki losującej, komputera prób lub jednostki kontroli ostrzału. Czasem może się okazać, że pomimo zbliżenia się do przedmiotu Naśladowca się nie pojawi. W tej sytuacji może się on ukrywać w innym pobliskim obiekcie. Fałszywego przedmiotu, który nie ujawnia Naśladowcy, nie można podnieść. Dodatkowo raz ujawniony przeciwnik może ponownie się ukryć, aby zaskoczyć nieświadomego gracza.

Naśladowcę w normalnych warunkach można najwcześniej spotkać w 6. rundzie. W tej i każdej kolejnej co najmniej jeden przeciwnik może pojawić się w postaci przedmiotu lub odrodzić się wraz z innymi zombie. Naśladowca posiada dwa rodzaje ataku. Oprócz walki wręcz potrafi użyć swoich macek, do złapania i przyciągnięcia do siebie gracza, gdy ten znajduje się w jego zasięgu. W wyniku obu ataków, gracz otrzymuje minimum 50 punktów obrażeń. Zabicie Naśladowcy przyznaje graczowi 250 esencji, a dokonanie tego w walce wręcz — 275 esencji. Przeciwnik ponadto jest wrażliwy na działanie alternatywnej amunicji zgnilizna mózgu, która zwiększa zadawane mu obrażenia o 40%.