FANDOM

BlackopsNewTopright Ztr BO2topright Codghostsicon AWtopright

Naukowcy - postacie epizodyczne występujące w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Ghosts i Call of Duty: Advanced Warfare.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

W Call of Duty Black Ops naukowcy są naszymi wrogami. Większość (jeśli nie wszyscy) napotkanych przez nas naukowców należy do Grupy Wniebowstąpienie. Są to ludzie nauki z różnych części świata (ale głównie z III Rzeszy) którzy zgodzili się na współpracę z ZSRR. Ubrani są w białe kitle, a część z nich ma także kolorowe krawaty. W kieszeni trzymają pistolet.

Napotykamy ich w różnych misjach. Pojawiają się w misji "Dekret prezydenta". Jednym z celów tej misji jest zabójstwo członków Grupy Wniebowstąpienie. Wielu z nich płonie wtedy żywcem. W misji "WMD" podczas szturmu na bazę widzimy dwóch naukowców jeden siedzi przy biurku na dole, a drugi stoi na piętrze ze strzelbą KS-23. Oboje giną. W ostatniej części misji w podziemnym laboratorium można dostrzec paru uciekających naukowców. Ich największa grupa znajduje się na Wyspie Odrodzenia w misji "Odrodzenie". Po prześlizgnięciu się do szybu windy i otworzeniu go widzimy naukowców rozmawiających z żołnierzami. Później przez cały pobyt w laboratorium możemy widzieć jak uciekają. Mimo że można ich uznać za cywili gracz ma możliwość bezkarnego zabicia każdego naukowca. Pojawiają się również na mapie "Five" jako zombie.

Znani naukowcy: Edytuj

Projekt Nova: Edytuj

Rakiety dalekiego zasięgu (misja Dekret prezydenta) Edytuj

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

W tej odsłonie gry nie ma wielu naukowców widzimy ich jedynie w misji "Celerium" gdzie ich ciała są rozrzucone po całym tajnym laboratorium. Ciekawostką może być fakt, że jeden z nich przeżył strzelaninę, ale był ciężko ranny. Gracz ma możliwość bezkarnego zabicia tego naukowca i skrócenie jego cierpienia lub po prostu go zostawić. W dalszej części misji David i Harper ratują jednego z naukowców który się ukrył, czyli Erika Breighnera. On też niestety ginie w późniejszej części misji.

Call of Duty: Ghosts Edytuj

Naukowcy pojawiają się w misji "Mechanizm" gdzie podczas zamieszania w laboratorium uciekają z niego. W tej części nie można zabić żadnego z nich. Gdy gracz jakiegoś postrzeli wyświetli się komunikat, że zabito cywila.

Call of Duty: Advanced Warfare Edytuj

Widziani są w misji "Schwytany'' jako poddający się. Jeśli gracz ich zabije wyskoczy komunikat ,,Zabiłeś poddającego się wroga''.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli nacelujemy na naukowca wskaźnik celownika będzie czerwony jak u wrogów.
  • Nie można zgibować naukowców jednak w Black Ops mają taką samą animacje jakby stracili kończynę.
  • Podczas cutscenki przed misją "Dekret prezydenta" można zobaczyć grupę Wniebowstąpienie. Powiedziane jest, że są oni byłymi nazistowskimi naukowcami, jednak ich nazwiska są rosyjskie.