FANDOM

Nieśmiertelnik (ang. dogtag) - używany w wojsku element identyfikacji żołnierzy w razie ich śmierci bądź ranienia. Są to połączone łańcuszkiem dwa kawałki blachy z możliwością rozłączenia ich. Żołnierz nosi je na szyi.

800px-Gunfighter-6 Dog Tag

HistoriaEdytuj

Pierwsze metalowe nieśmiertelniki zaczęły używać niektóre amerykańskie oddziały w trakcie wojny secesyjnej. Na szeroką skalę zaczęto je stosować w czasie I Wojny Światowej.

FunkcjaEdytuj

W razie śmierci żołnierza oddziały zbierające zabitych zabierają połowę nieśmiertelnika (jedną blachę). Druga jest pozostawiona przy ciele zabitego.

TekstEdytuj

Na współczesnym nieśmiertleniku najczęściej wybite jest:

  • Nazwisko
  • Imię
  • Numer ubezpieczenia (w Polsce PESEL)
  • Grupa krwi
  • Wyznanie (nie zawsze)
  • Nazwa sił zbrojnych (w niektórych krajach)

Występowanie w grzeEdytuj

Call of Duty World at WarEdytuj

  • Pod koniec misji Punkt Przełamania otrzymujemy nieśmiertelnik Roebucka lub Polonskiego (zależy, który zginie).

Call of Duty MW3Edytuj

  • W misji, w której ginie Soap Kpt. Price zabiera jego nieśmiertelnik.
  • W Likwidacji potwierdzonej można znaleźć nieśmiertelnik Ghosta.

Call of Duty Black Ops IIEdytuj

  • W Call of Duty Black Ops ll na nieśmiertelniku w trybie likw.potw. jest wyryte imię i nazwisko Reznova i jest napisane unknown.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedyś zalecano aby zabitym żołnierzom pozostawioną część nieśmiertelnika wkładać do ust.
  • W Armii Radzieckiej podczas II Wojny Światowej funkcję nieśmiertelników pełniły gumowe kapsuły z karteczką z danymi osobowymi.

GaleriaEdytuj