FANDOM

Cod5topright

Nieugięty – siódma misja kampanii w Call of Duty: World at War.

Opis Edytuj

Poprzedniego dnia 1. dywizji Marines pod dowództwem Roebucka udało się zniszczyć japońskie stanowiska moździerzy. Jednak dowództwo chciało jak najszybciej zająć wyspę Peleliu. 16 września 1944 roku dokonano ataku przy użyciu sił pancernych na ostatni bastion Japończyków na wyspie - stanowisko dział morskich. Wcześniejszy atak przy użyciu psów nie powiódł się.

Amerykanie transportowani na czołgach dostali się w pobliże miejsca. Tam doszło do ataku artylerii na ich pozycje. Czołgi nie miały pola manewru, więc Marines musieli na piechotę zniszczyć dwa działa ppanc, by ruszać dalej. Chociaż doszło do zasadzki, Amerykanie zreorganizowali się i wkrótce doszło do zniszczenia obu dział. Japończycy pomimo ciężkich strat wciąż bronili pozycji. Przy pomocy lotnictwa osłabiono ich, lecz nie przyniosło to większego skutku. W takim wypadku zaatakował ich czołg M4 Sherman wyposażony w miotacz ognia. Marines używali też czołgu jako osłony i wkrótce przebito się do jaskini, w której miały być działa. Chociaż korytarze były wąskie, a opór Japończyków nie zmalał, to zdołano się przebić do miejsca sterowania działami. Tam Amerykanie zabili całą obsługę artylerii. W tym momencie sierżant Roebuck polecił szeregowemu, by zawiadomił majora Gordona (dowódcę tej operacji), że działa zostały zdobyte, a bitwa o Peleliu wkrótce dobiegnie końca.

Oddział Roebucka mógł odetchnąć, bo dowództwo chciało, by zostali oni wzięci pod uwagę podczas decydującej bitwy o Okinawę. Operacja została zaplanowana na kwiecień następnego roku.

Postacie Edytuj

Broń Edytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia Edytuj

Fearless Fearless (Brązowe Bronze) (30Gamerscore)
Ukończ 'Nieugięty' na poziomie trudności Weteran.
Stormed Peleliu Stormed Peleliu (Srebrne Silver) (15Gamerscore)
Utwórz przyczółek na wyspie Peleliu na dowolnym poziomie trudności.

Ciekawostki Edytuj

  • Pod mapą można znaleźć zamontowany karabin Browning M1919.
  • Kiedy zginie ostatni Japończyk w misji, a główne postaci będą patrzeć na wybrzeże, wszyscy Marines poza Roebuckiem i Polonsky'm znikają. Pomimo tego, dalej są pokazywani na radarze.