FANDOM

MW2icontr BlackopsNewTopright
20px-Disambig-icon.png Dla atutu o podobnej zasadzie działania, patrz Martwa cisza.

Ninja – atut 3. poziomu występujący w Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Ninja jest to atut 3. poziomu, który jest odblokowywany na 29. poziomie. Sprawia on, że gracza nie można wykryć przy użyciu dodatku czujnik ruchu (niezależnie od jego użytkownika).

Wersja ProEdytuj

Wersję Pro użytkownik może odblokować zabijając z "bliskiej odległości" 50 wrogów. Sprawia on, że odgłosy stóp podczas chodzenia czy wspinania na drabinie są zredukowane o 75 procent. Atut sam w sobie jest średnio przydatny, jednak w połączeniu z Zimnokrwistym oraz bronią wyposażoną w tłumik tworzy konfigurację idealną do wypadów w tył czy unieszkodliwianiu wrogich snajperów z bliskiej odległości. Jest to szczególnie widocznie w trybach Znajdź i Zniszcz czy Sabotaż.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Ninja ponownie powraca jako atut 3. poziomu do odblokowania za Pc wager green2000 najwcześniej na 4 poziomie. Wycisza on kroki gracza o 75 procent, dzięki czemu nadaje się w trybach gry wymagających szczególnej ostrożności czy ataków na tyłach wroga.

Wersja ProEdytuj

Wersja Pro (którą po ukończeniu 3 wyzwań związanych z atutem gracz może kupić za Pc wager green3000) kompletnie wycisza wszelkie akcje gracza oraz podwaja głośność kroków członków przeciwnej drużyny. Łatki gry poprawiły skuteczność tego atutu, jednak jego użytkownik powinien pamiętać o tym, że na głośność kroków wpływa nie tylko fakt posiadania atutu, ale i powierzchnia, po której kroczy przeciwnik.

WyzwaniaEdytuj

  • Zabij 150 wrogów korzystając z broni z tłumikiem
  • Zabij 5 wrogów ciosem z noża w plecy
  • W trybach Sabotaż, Znajdź i Zniszcz lub/i Demolka, podłóż 10 bomb. (w celu jak najszybszego ukończenia wyzwania zalecany jest tryb Demolka)

Podczas wykonywania trzeciego wyzwania gracz może wyposażyć się w atut Przeciwodłamkowy (atut), co pozytywnie wpłynie na tempo uzyskania wersji Pro (w jego przypadku chodzi o podkładanie lub/i rozbrajanie bomby).

Ciekawostki Edytuj

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

  • Wersja Pro atutu nie wytłumia wszystkich odgłosów kroków, dlatego też gracz będzie słyszany, np. po upadku, który zdołał przeżyć.
  • Raport sytuacyjny Pro nie działa wobec graczy mających na wyposażeniu atut Ninja Pro.
  • Wersja Pro włącza się dopiero po ponownym odrodzeniu.
  • Wersja Pro dzieli te same efekty, co atut Martwa cisza – wynika to z faktu, że we wczesnej fazie projektowej Martwa cisza występowała jako osobny atut, z czego deweloper się później wycofał.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

  • Ikona jednej z wersji osiągnięcia "Spocznij" była wzorowana na ikonie atutu.
  • Niektóre ataki z noża w plecy wroga nie liczą się do wyzwania związanego z atakiem z tyłu.
  • Ze względu na brak odpowiedniego trybu w Szkoleniu Bojowym, wyzwanie związane z bombami nie jest obecne.