Cod4topright MW2icontr MW3tr BODtr AWtopright MWRtopright RealWorldtr
20px-Disambig-icon.png Dla podobnie wyglądającego sprzętu, patrz Gogle termowizyjne.
„Z noktowizorami to łatwizna.”
— John Price po zabiciu rosyjskiego żołnierza z użyciem noktowizora.

Noktowizor – wyposażenie taktyczne, występujące w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Black Ops: Declassified, Call of Duty: Advanced Warfare i Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Opis Edytuj

Noktowizor jest urządzeniem umożliwiającym widzenie w ciemności. Najczęściej ma on formę specjalnych gogli, które się zakłada na oczy. Bardzo często jest on wykorzystywany przez żołnierzy jednostek specjalnych do walk w pomieszczeniach lub w nocy. Jest to bardzo użyteczne urządzenie, bo dzięki niemu można dostrzec przeciwnika w ciemności bez używania źródeł światła, co mogłoby zwrócić uwagę wroga. Obecnie każda jednostka specjalna i antyterrorystyczna ma je na wyposażeniu.

Po założeniu gogli użytkownik widzi w różnych odcieniach zieleni. Jest to spowodowane tym, że ludzkie oko wyróżnia najwięcej odcieni tego koloru. Wraz ze wskaźnikiem laserowym AN/PEQ-6 tworzy precyzyjne urządzenie do zabijania. Należy jednak pamiętać, że jego używanie przy dużej jasności np. kiedy przeciwnik używa flar, może oślepić.

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Kampania Edytuj

W kampanii dla jednego gracza jest to dość powszechne wyposażenie. Po raz pierwszy gracz ma szansę go użyć w misji "Zaciemnienie", gdzie jest przydatny w odbijaniu zakładnika z rąk Ultranacjonalistów. Dzięki temu można bezproblemowo zabić kilku Rosjan. Występuje tam w konfiguracji z laserem AN/PEQ-6. Występuje także w kampanii amerykańskiej, gdzie jako sierż. Paul Jackson można go używać w misji "Bagno". Po tym można go użyć po raz kolejny w misji "Kryjówka", co może być przydatne, bo misja ma miejsce w nocy. Następnie występuje w "Ultimatum" i "Nie można walczyć w Sali Wojennej". O ile w tej pierwszej jego udział jest marginalny, to w drugiej z nich bardzo się przydaje na ciemności panujące w niektórych pomieszczeniach.

W niektórych misjach noszą go też sojusznicy, np. John Price, który czasami nie zdejmuje go nawet na moment.

Multiplayer Edytuj

Noktowizor jest dostępny także w trybie wieloosobowym, gdzie można go używać niezależnie do której frakcji należy gracz. Mimo to, jest on rzadko stosowany. Większość graczy twierdzi, że noktowizor raczej utrudnia zadanie, bo nie ma na mapach tak ciemnych miejsc, by go używać.

Engaging second enemy troop in house Blackout CoD4

Użycie noktowizji w misji "Zaciemnienie"

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

MW2 Night Vision Goggles

Gogle noktowizyjne w cutscence

W tej części nie są tak często używane, a w multiplayerze tym razem nie ma ich w ogóle. W kampanii używają ich Task Force 141 i Rangersi w misjach "Gułag", "Z własnej woli", "Jak za dawnych czasów", a w tej ostatniej także Kompania Cieni.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Pojawiają się tylko w misji "Twierdza", gdzie dzięki nim możemy bez problemu zabijać wrogów w ciemnościach w więzieniu w zamku Karlstejn i w misji "Do króliczej nory" używane przez Task Force 141 i Delta Force podczas walk w kopalni.

Call of Duty: Black Ops: Declassified Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Ghosts Edytuj

Pojawiają się w misji "Mechanizm" i są używane przez Keegana w misji "Upadek Atlasa".

Call of Duty: Advanced Warfare Edytuj

Using Night Vision Armada AW

Efekt użycia noktowizji w Call of Duty: Advanced Warfare

Używamy ich w misji "Armada" podczas walk na pokładzie lotniskowca.

Ciekawostki Edytuj

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

  • Gracz w kampanii może używać noktowizora tylko w konfiguracji z karabinem M4A1.