Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops IIII. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Ognista pułapka – funkcja trybu zombie a także jeden z rodzajów pułapek na zombie.

Kino der Toten

Ognista pułapka po raz pierwszy pojawia się na mapie Kino der Toten. Zlokalizowana jest tam na środku dolnego holu. Uruchomienie jej za 1000 punktów powoduje rozniecenie ognia, który potrafi natychmiastowo zabić zombie i nieposiadających Juggernoga graczy. Przedtem należy jednak włączyć zasilanie a jeżeli pułapka była już używana, odczekać, aż się naładuje.

Ascension

Ognista pułapka powraca też na mapie Ascension, gdzie zastępuje jej elektryczny odpowiednik. Działa ona w identyczny sposób, jak ta z Kino der Toten. Zlokalizowana jest w pierwszej części terenu platformy Ф i w miejscu bramy oddzielającej teren przed centrum sterowania od terenu platformy startowej. W tym drugim przypadku pułapkę można uruchomić dopiero po otwarciu przejścia.

Alpha Omega

Ognista pułapka pojawia się również na mapie Alpha Omega. Zlokalizowana jest na parterze żółtego domu. Od poprzednich pułapek wyróżnia się jedynie niebieskim kolorem płomieni. Ponadto w celu skorzystania z niej, należy ją najpierw odblokować.

Aby odblokować pułapkę, w pierwszej kolejności konieczne jest uzyskanie dostępu do Pack-a-Puncha oraz zdobycie Galwakastetu. Następnie należy udać się bunkra i odnaleźć telewizor z białym szumem, po czym zabić w jego pobliżu jednego zombie. Urządzenie to można spotkać w czterech miejscach:

  • jadłodajnia – naprzeciwko atutu Woda;
  • łóżka – przed przejściem do generatorów po lewej stronie od Pack-a-Puncha;
  • łóżka – przed przejściem do generatorów po prawej stronie od Pack-a-Puncha;
  • lobby – za kominkiem.

Telewizor zostanie włączony a gracz usłyszy pięć kodów o postaci: 1 litera, 4 cyfry. Należy je zapamiętać w danej kolejności. W dowolnej chwili można też dokonać interakcji z telewizorem, aby ponownie odsłuchać kody. Każda litera określa dom, w którym należy nastawić zegar. Odpowiednia godzina wyrażona jest przez cztery cyfry kodu. Oznaczenia literowe poszczególnych domów można odczytać z należących do nich skrzynek pocztowych:

  • A – żółty dom;
  • B – zielony dom;
  • C – cele;
  • D – ośrodek transfuzyjny;
  • E – pokój operacyjny;
  • F – pokój przesłuchań.

Zegary natomiast zlokalizowane są w następujących miejscach:

  • żółty dom - piętro – przy przejściu na schody;
  • zielony dom - piętro – przy wyjściu do ogródka;
  • cele – przy przejściu w stronę pokoju operacyjnego;
  • ośrodek transfuzyjny – między łóżkiem a przejściem do ogródka zielonego domu;
  • pokój operacyjny – na piętrze, po prawej stronie od gabloty z Ray Gunem Mark II;
  • pokój przesłuchań – w rogu naprzeciwko tablicy z napisem "I will have my ascension".

Zegary należy nastawić w kolejności podanej przez telewizor. Popełnienie błędu powoduje zresetowanie zadania. Konieczne jest wtedy zakończenie rundy i ponowne użycie telewizora, w celu otrzymania nowego zestawu kodów. Nastawiając zegar poprzez interakcję z nim, możliwe jest przesuwanie jego wskazówek zawsze o 15 minut do przodu, z kolei atakując go nożem – o godzinę. Po ustawieniu odpowiedniego czasu, znajdująca się w danym domu pułapka zostanie odblokowana. Wyjątkami są cele i pokój operacyjny. W pierwszym przypadku otwarta zostanie szafka, z której gracz może odebrać darmową, ulepszoną broń. Nastawienie zegara w pokoju operacyjnym z kolei zapewnia dostęp do gabloty z ulepszoną wersją Ray Guna Mark II.

Ponieważ kodów jest pięć a zegarów sześć, możliwe jest, że jedna z pułapek nie zostanie odblokowana. Należy wtedy udać się do nienastawianego zegara i dokonać z nim interakcji. W ten sposób odblokowana zostanie pułapka lub broń znajdująca się w danym domu.

Osiągnięcia

Grillowana małpa obrazek osiągnięcia.png Grillowana małpa (Brązowe Bronze.png) (35Gamerscore.png)
W Ascension załatw kosmiczną małpę za pomocą pułapki ogniowej.
Małpa z grilla Małpa z grilla (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
W Ascension zabij kosmiczną małpę za pomocą ognistej pułapki.

Galeria