Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War.

Operacja Czerwony cyrk – misja poboczna występująca w "Call of Duty: Black Ops Cold War". Odblokowywana po ukończeniu misji "Złamana szczęka".

Opis[]

Agent KGB Wadim Rudnik był jednym z najważniejszych ludzi Perseusa. To on odpowiadał za umieszczanie komunistycznych agentów w politycznych strukturach Europy. Oznaczało to, że wkrótce znalazł się on na liście ludzi do zabicia CIA. Wyeliminowanie Rudnika pozbawiłoby Perseusa siatki agentów na Starym Kontynencie.

12 marca 1981 roku agenci CIA Alex Mason oraz Frank Woods wylądowali w kompleksie wojskowym w Uzbeckiej Republice Radzieckiej, gdzie miał znajdować się Rudnik. Na początku Mason lokalizuje wieżę radiową dla lotnictwa, aby baza nie mogła wezwać wsparcia. Po eksplozji na ekranie pojawia się zegar odliczający 12 minut - czas do ucieczki Rudnika. Mason zjeżdża po linie w dół i rozpoczyna przeszukiwania, a Woods w tym czasie zapewnia wsparcie snajperskie. Posiada on trzy lokalizacje, w których może znajdować się cel. Amerykanin przeszukuje każdy z nich eliminując wewnątrz wszystkich żołnierzy wroga. W końcu okazuje się, że agent KGB był w trzecim budynku, jednak od razu gdy zobaczył Masona, uciekł. Amerykanin dopada go w czwartej budowli, gdzie go zabija, a następnie robi zdjęcie jego ciała na potwierdzenie. Następnie Mason rzuca granat dymny do oznaczenia punktu ewakuacji. Helikopter ma przybyć za kilka minut. W tym czasie Woods i Mason organizują obronę przed kolejną falą Sowietów. Sytuacja robi się naprawdę gorąca, lecz w porę przybywa pilot ze śmigłowcem ewakuacyjnym. Amerykanie uciekają z miejsca ze świadomością udanego zakończenia misji.

Zagadka[]

Przed misją Lawrence Sims sugeruje graczowi rozwiązanie zagadki ukazującej trzech agentów Rudnika spośród ośmiu podejrzanych polityków. Do rozwiązania łamigłówki będą potrzebne:

  • księga dochodów Krausa posiadająca daty i miejsca przekazania wypłat agentom (do znalezienia w domu Krausa w misji "Cegła w murze"),
  • kaseta z raportem aktywności (na stole w budynku z anteną w misji "Echa zimnej wojny"),
  • zegarek zawierający listę dat i miejsc przekazania agentom KGB ważnych plików (do znalezienia w misji "Desperackie środki").

Gracz wie, że agentów jest trzech, a ich pseudonimy to: "Siłacz", "Brodaczka" oraz "Żongler". Ponadto można zaglądać do listy podejrzanych, gdzie wypisane są ich ostatnie podróże zagraniczne. Gracz powinien zajrzeć do kartki z zegarka oraz do księgi Krausa oraz zobaczyć, którzy podejrzani podróżowali w miejsca tam wypisane w danym czasie. Ostatnim etapem będzie ustalenie pseudonimów polityków, aby być dostatecznie pewnym, jacy trzej z nich są agentami. W tym celu gracz powinien zajrzeć do kasety z raportem. Nagrane tam kwestie poruszają płeć agentów. Wiedząc, że trzej podejrzani do kobiety, a pięciu to mężczyźni, gracz powinien już być pewien jacy podejrzani są agentami. Ważnym jest, aby mieć na uwadze, że osoba o pseudonimie "Brodaczka" niekoniecznie musi być kobietą, a "Żongler" i "Siłacz" nie zawsze są mężczyznami.

Postacie[]

Bronie[]

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia[]

Operacja Czerwony cyrk Operacja Czerwony cyrk (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
Ukończ misję Operacja Czerwony Cyrk na dowolnym poziomie trudności.