Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Orda – rodzaj przeciwnika w trybie Zombie zaliczany do klasy bossów. Występuje na mapach Die Maschine i Firebase Z.

Opis

Orda jest gigantycznym stworzeniem z Mrocznego Eteru. Można go spotkać na mapie Die Maschine po osiągnięciu 45. rundy i udaniu się do Mrocznego Eteru, gdzie zachowuje się pasywnie w stosunku do graczy. Agresywna postać przeciwnika występuje z kolei na mapie Firebase Z. Pojawia się wyłącznie w ramach specjalnej rundy polegającej na obronie reaktora eterycznego, ale nie wcześniej niż w 30. rundzie. Orda jest również finalnym bossem Easter Egga Maxis Potential. W przypadku rundy specjalnej przeciwnik ten zmierza powoli w stronę bazy, celem uszkodzenia i wyłączenia reaktora eterycznego. Runda nie zakończy się, dopóki Orda nie zginie lub nie zbliży się wystarczająco do bazy. Z kolei w ostatnim kroku Easter Egga przeciwnik ten blokuje drogę ewakuacji i musi zostać zabity. W obu przypadkach Orda może atakować graczy na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na wystrzeleniu z lewej, kulistej kończyny przeciwnika kilku płonących piekielnych psów, którzy wybuchają po uderzeniu w przeszkodę. Drugi atak to wysłanie kilku rojów owadów, które namierzają gracza. Przy trafieniu zadają 75 punktów obrażeń z pominięciem pancerza i przez kolejnych 5 sekund po 1 punkcie obrażeń co sekundę. Przez ten czas ograniczają graczowi również nieco widoczność. Chcąc zabić Ordę, należy pamiętać o tym, że słabym punktem przeciwnika jest jego głowa oraz że stworzenie to nie otrzymuje zwiększonych obrażeń w wyniku działania kręgu ognia.