Cod4topright MW2icontr MW2DStr MW3tr MW3DStr MWRtopright RealWorldtr

P90pistolet maszynowy belgijskiej produkcji, wytwarzany przez zakład Fabrique Nationale. Korzysta z kalibru 5,7x28mm. Występuje we Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance i Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

KampaniaEdytuj

Ten pistolet maszynowy można znaleźć głównie w misjach z udziałem Ultranacjonalistów, a rzadziej w misjach, w których występują OpFor. Bardzo często można się na niego natknąć w misji "Gorączka", gdzie można go znaleźć w stodole (w tej, w której znajduje się też FGM-148 Javelin). W misji "Wszyscy w kamuflażu" występuje z tłumikiem i celownikiem laserowym. Może być dzięki temu zamiennikiem naszego USP .45 jako broń poboczna. Występuje też w misji epilogowej "Klub Mile High". Ma duży, 50 nabojowy magazynek.

MultiplayerEdytuj

P90 można odblokować na 40 poziomie, co czyni go najtrudniejszym do zdobycia pistoletem maszynowym. Gracze bardzo go polubili, głównie ze względu na wysoką szybkostrzelność i duże, 50 nabojowe magazynki. W swojej klasie ma jednak silnych konkurentów w postaci MP5 i AK-74u. O ile ten drugi jest rzadziej wybierany ze względu na duży odrzut, to niektórzy uważają, że MP5 jest zdecydowanie celniejszy od belgijskiego pistoletu maszynowego. Niemiecki odpowiednik zadaje też większe obrażenia, przy których obrażenia P90 wypadają blado. Do zabicia na zwyczajnym trybie potrzeba od 4 do 5 celnych strzałów. Jest to częściowo niwelowane przez wysoką szybkostrzelność.

O ile niektóre PM-y nadają się na średnie lub nawet duże mapy, P90 nie ma racji bytu na naprawdę dużych, otwartych mapach. Dobrze się będzie sprawdzał na małych planszach lub takich, na których występuje dużo budynków, ponieważ broń ta idealnie sprawdza się na małych, zamkniętych powierzchniach.

Z dostępnych dodatków do tej broni można wybrać dwa celowniki lub tłumik. Celownik laserowy nie zapewni żadnego większego przybliżenia, lecz w zamian za celownik mechaniczny da wygodną, czerwoną kropkę kolimatora. Jest przydatny, lecz występuje on nieczęsto. W opinii wielu graczy muszka i szczerbinka w tym pistolecie maszynowym są po prostu o tyle wygodne. Innym celownikiem jest Celownik ACOG zapewniający czterokrotne przybliżenie. Właśnie ta cecha tej lunety sprawia, że niektórzy uważają go za bezużyteczny. Tak duże przybliżenie nie sprawdza się na bliskie odległości, a na dalsze dystanse ujawniają się takie wady P90 jak małe obrażenia i niska celność, co kołysanie się tego celownika tylko potęguje.

Trochę częściej wybieranym dodatkiem jest Tłumik dźwięku, który sprawi, że podczas strzelania gracz nie pojawi się na radarze wroga. Jest to idealna alternatywa dla cichych zabójców, którzy zamierzają wybijać wrogów od ich pleców nie będąc zauważonym. Niestety, w pojedynkach jeden na jednego gracz z wytłumionym P90 ma mniejsze szanse, bo tłumik zmniejsza delikatnie i tak małe zadawane obrażenia. Więc wbrew pozorom - najlepszą modyfikacją tego pistoletu maszynowego jest broń bez dodatków lub ewentualnie z celownikiem laserowym.

P90 najczęściej jest używana jako broń na bliski dystans. Więc aby szybko zbliżyć się do przeciwnika, przydatny może okazać się atut Ekstremalna kondycja, który pozwala dłużej sprintować. Innym przydatnym atutem jest Moc obalająca, który sprawi, że dana broń będzie zadawała większe obrażenia. Dzięki temu broń będzie w stanie zabić wroga używając 3-4 strzałów, a nie jak poprzednio 4-5. W trybie Hardcore P90 zabija nawet na 1-2 celne strzały w tułów, więc w tym trybie jest to szczególnie przydatna broń.

Reasumując, pistolet maszynowy P90 nie jest mocną bronią, lecz dzięki odpowiedniej kombinacji atutów, może taką być. Wystarczy wykorzystać takie zalety broni, jak np. szybkostrzelność.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered Edytuj

W odnowionej wersji gry Call of Duty 4: Modern Warfare P90 delikatnie się zmienił. Oprócz oczywistych zmian, takich jak poprawione tekstury, trochę zmieniono dźwięk wystrzału i tak jak reszcie broni dodano specjalną animację oglądania pukawki z różnych stron.

DodatkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Wygląd broni praktycznie nie zmienił się. Oprócz poprawionych tekstur i delikatnie zmienionych przyrządach celowniczych występują zmiany kosmetyczne, takie jak szyna występująca z lewego boku pistoletu maszynowego.

KampaniaEdytuj

Tym razem P90 jest powszechniej stosowany. Używają go zarazem frakcje sprzymierzone (Task Force 141 i United States Army Rangers), lecz o wiele częściej widać go w rękach terrorystów z OpFor (misja "Gracz drużynowy"), przestępców z Brazylijskiej milicji i rosyjskich komandosów. W zasadzie można powiedzieć, że widać go w każdej misji z wyjątkiem misji pierwszej, ostatniej i "Nic po rosyjsku". W misji "Ewentualność" widać unikalną wersję z celownikiem ACOG.

MultiplayerEdytuj

Do odblokowania na poziomie 24. Niezwykle skuteczna na krótkim i średnim dystansie, gorzej sprawdza się na większym. Szybkostrzelna (925 kulek na minutę) i posiada 50 nabojowy magazynek.

DodatkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedEdytuj

Używana przez żołnierzy Władimira Makarowa, Specnaz, i bliżej nieokreślonych terrorystów podczas misji "Odsunąć się od torów". W operacjach specjalnych występuje w trybie Przetrwanie, gdzie można ją odblokować na poziomie 46 i kupić za 2000$, i gdzie jest najlepszym dostępnym pistoletem maszynowym.

MultiplayerEdytuj

Do odblokowania na poziomie 38, jest jedną z najskuteczniejszych pukawek. Szybkostrzelna (857 kulek na minutę) i zadająca duże obrażenia (nawet 40).

DodatkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj

(do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA o ile nie wspomniano inaczej.