FANDOM

MW2icontr BlackopsNewTopright RealWorldtr
Pentagon (pol. Pięciokąt) - siedziba Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Występuje w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Modern Warfare 2 w przerywniku filmowym.
The Pentagon January 2008

Pentagon w 2008 roku

HistoriaEdytuj

Budowa Pentagonu rozpoczęła się 11 września 1941. Trwała 16 miesięcy i kosztowała 83 miliony USD. W latach 60 XX wieku Pentagon był częstym miejscem pokojowych protestów zwiazanych z udziałem USA w wojnie wietnamskiej. Od 1998 Pentagon przechodził gruntowna renowację. Została ona zakończona w 2010 roku.

Zamach z 11 września 2001 rokuEdytuj

Po dokładnie 60 latach od odbudowy Pentagonu budynek został zaatakowany. Opanowany przez terrorystów Boeing 757 lini American Airlines uderzył w jedno ze skrzydeł budynku powodując jego zawalenie. Zginęło 125 osób (oraz 64 w samolocie).

ZwiedzanieEdytuj

Obecnie każdy może zwiedzić budynek. Jedynym krokiem jest zapisanie się przez internet na stronie Pentagonu (co najmniej 5 dni przed wizytą).

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Występuje w przerywniku filmowym przed misją "Eksodus".

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Misja "Departament Obrony" odbywa się w Pentagonie. Poza tym pojawia się on w trybie zombie jako mapa "Five".

CiekawostkiEdytuj

  • Nietypowy kształ budynku wynika z miejsca jego budowy. Ulice przecinają się pod kątem 108 stopni (co odpowiada kątowi pięciokąta foremnego).
  • Łączna długość korytarzy wynosi 28 km.
  • Pentagon ma 6 kodów pocztowych (dla: Armii, Marynarki, Sił Powietrznych, Połączonych Sztabów, Korpusu Piechoty Morskiej, Sekretariatu Obrony).
  • Łączny koszt budowy i remontów wyniósł prawie 50 miliardów dolarów.