Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty 4: Modern Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare Remastered.
20px-Disambig-icon.png Dla misji z Call of Duty: Advanced Warfare, patrz Pokłosie (Advanced Warfare).

Pokłosie (ang. Aftermath) – misja kończąca akt I w Call of Duty 4: Modern Warfare i Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Opis

Podczas tej misji gracz wciela się w sierżanta Paula Jacksona. Zaczyna się ona tuż po wybuchu bomby atomowej, co wydarzyło się pod koniec ostatniej misji. Jackson jako jedyny ze swoich kompanów przeżył falę uderzeniową i katastrofę swojego śmigłowca. Jest on poważnie ranny, jednak daje radę wyczołgać się z maszyny. Po wyjściu ujrzał obraz zniszczenia: większość budynków było w ruinie, niebo było spowite czerwonawą barwą, a w tle widoczny był ogromny atomowy grzyb. Wszędzie można było natknąć się na kawałki domów, samochodów i ciał żołnierzy. Jackson przechodzi kilka metrów krwawiąc, lecz po chwili pada na ziemię i już z niej nie wstaje. Ekran zaczyna się wybielać, a misja się kończy.

Modern Warfare Remastered

W odświeżonej wersji gry misję przedstawiono w delikatnie inny sposób. Miasto nie jest już spowite czerwienią, ma bardziej naturalne barwy. Jackson może zobaczyć swoje ręce i głośniej dyszy niż w oryginale. Przede wszystkim jednak w misji widać kilku Amerykanów, którzy przeżyli eksplozję i ostatkami sił chodzą po mieście. W normalnej wersji gracz był jedyną osobą, która przeżyła.

Postacie

Galeria

Nuked Marines.jpg
Early concept art Aftermath CoD4.jpg
Downed Sea Knight Aftermath CoD4.png
Teddy Bear easter egg Aftermath CoD4.jpg
Dead marine in downed Sea Knight Aftermath CoD4.jpg

Ciekawostki

  • W misji można znaleźć członków załogi helikoptera np. kapitana Pelayo czy porucznika Vasqueza.
  • Gdy wejdzie się na teren placu zabaw, można usłyszeć głosy krzyczących dzieci.
  • Początkowo misja miała mieć trzy cele, z których zrezygnowano.
  • W liście zabitych w scence przed misją niektóre nazwiska (w tym Jacksona) powtarzają się.
  • W misji da się znaleźć maskotkę Misia Teddy.
  • Tablica rejestracyjna samochodu będącego obok miejsca katastrofy ma napis "R3T4RD0", co można tłumaczyć jako "głupi, upośledzony".