FANDOM

Cod4topright MWRtopright
20px-Disambig-icon.png Dla misji z Call of Duty: Advanced Warfare, patrz Pokłosie (Advanced Warfare).

Pokłosie – misja kończąca akt I w Call of Duty 4: Modern Warfare.

OpisEdytuj

Podczas tej misji gracz wciela się w sierżanta Paula Jacksona. Zaczyna się ona tuż po wybuchu bomby atomowej, co wydarzyło się pod koniec ostatniej misji. Jackson jako jedyny ze swoich kompanów przeżył falę uderzeniową i katastrofę swojego śmigłowca. Jest on poważnie ranny, jednak daje radę wyczołgać się z maszyny. Po wyjściu ujrzał obraz zniszczenia: większość budynków było w ruinie, niebo było spowite czerwonawą barwą, a w tle widoczny był ogromny atomowy grzyb. Wszędzie można było natknąć się na kawałki domów, samochodów i ciał żołnierzy. Jackson przechodzi kilka metrów krwawiąc, lecz po chwili pada na ziemię i już z niej nie wstaje. Ekran zaczyna się wybielać, a misja się kończy.

Modern Warfare Remastered Edytuj

W odświeżonej wersji gry misję przedstawiono w delikatnie inny sposób. Miasto nie jest już spowite czerwienią, ma bardziej naturalne barwy. Jackson może zobaczyć swoje ręce i głośniej dyszy niż w oryginale. Przede wszystkim jednak w misji widać kilku Amerykanów, którzy przeżyli eksplozję i ostatkami sił chodzą po mieście. W normalnej wersji gracz był jedyną osobą, która przeżyła.

Postacie Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W misji można znaleźć członków załogi helikoptera np. kapitana Pelayo czy porucznika Vasqueza.
  • Gdy wejdzie się na teren placu zabaw, można usłyszeć głosy krzyczących dzieci.
  • Początkowo misja miała mieć trzy cele, z których zrezygnowano.
  • W liście zabitych w scence przed misją niektóre nazwiska (w tym Jacksona) powtarzają się.
  • W misji da się znaleźć maskotkę Misia Teddy.
  • Tablica rejestracyjna samochodu będącego obok miejsca katastrofy ma napis "R3T4RD0", co można tłumaczyć jako "głupi, upośledzony".