FANDOM

BO3topright

Porozumienie Winslowa – frakcja występująca w Call of Duty: Black Ops III.

OpisEdytuj

Międzynarodowe porozumienie między państwami powstałe w 2025 roku po ataku dronów na miasto Los Angeles.

OmnipediaEdytuj

Porozumienie Winslowa jest formą Traktatu o Wzajemnej Obronie, do którego należą państwa z Ameryki Północnej i Południowej, a także z Afryki, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Południowego Pacyfiku.

Podział i zmiany w EuropieEdytuj

Po rozpadzie Unii Europejskiej w roku 2025, gospodarki państw europejskich znalazły się w trudnej sytuacji. Najbiedniejsze kraje Europy zaczęły coraz częściej zwracać się z prośbą o wsparcie do Rosji, która pomagała im w spłacaniu pożyczek, a co najważniejsze, zapewniała bezpieczeństwo energetyczne.

Wraz z szybko postępującą zmianą w stosunkach międzynarodowych, NATO zaczęło się rozpadać. Do jego ostatecznego rozwiązania doszło w 2028. W ten sposób Stany Zjednoczone straciły większość swoich wpływów w Europie Zachodniej i to w momencie, kiedy wielowarstwowy, amerykański System Obrony Antybalistycznej (SOA) był bliski osiągnięcia gotowości operacyjnej. Zakłóciło to delikatną równowagę strategii z czasów zimnej wojny dotyczącej tzw. Wzajemnego Wspólnego Zniszczenia (MAD).

Zmiana stosunków międzynarodowych w AzjiEdytuj

Gospodarka europejska nie była jedyną, która borykała się z problemami. Wzrost znaczenia lokalnej produkcji w roku 2030, stymulowany przez rosnące globalnie koszty transportu i błyskawiczne postępy poczynione w dziedzinie drukowania 3D, doprowadził do głębokiej recesji gospodarek, które były zależne od produkcji przeznaczonej na eksport. Nawet potężny sektor produkcyjny Chin zaczął się kurczyć od roku 2033.

W roku 2034, Singapur, główny węzeł globalnego transportu produkowanych towarów w Azji i Południowym Pacyfiku wkroczył w fazę recesji.

W tej sytuacji ocieplające się stosunki z Chinami pozwoliły Stanom Zjednoczonym na opracowanie historycznego traktatu jednoczącego region Azji i Południowego Pacyfiku.

Traktat umożliwiał transfer zielonych, ekologicznych technologii, które wspomagały łagodzenie skutków lokalnych katastrof ekologicznych. Korzystanie przez Chiny z elektrowni węglowych prowadziło do ograniczania zbiorów w tym regionie.

W 2036 roku przeprowadzono wspólne, historyczne manewry morskie na Morzu Chińskim. Wzięły w nim udział jednostki amerykańskie, chińskie i japońskie. Rosyjsko-Europejski superukład (do którego w tym czasie należało również kilka państw afrykańskich) określił je mianem prowokacji i przekształcił się w Traktat o Wzajemnej Obronie, nazwany Sojuszem Obronnym (SO).

W kolejnym roku George Winslow, amerykański Sekretarz Stanu, po błyskawicznej rundzie dyplomatycznej doprowadził do podpisania porozumienia o nazwie Porozumienie Winslowa. Na mocy tego traktatu, wszystkie porozumienia handlowe i obronne, jakie zawarły Stany Zjednoczone, zostały przekształcone w jeden Traktat o Wzajemnej Obronie, mający być przeciwwagą dla SO.

Jako zbyt duże twory, SO i Porozumienie Winslowa nie ryzykowały bezpośredniego konfliktu. Zamiast tego dochodziło do wielu wojen prowadzonych pomiędzy mniejszymi państwami członkowskimi.

W roku 2039 Niemcy, dwa lata po opuszczeniu SO, dołączyły do Porozumienia Winslowa. W roku 2041 Włochy, w których nowo wybrany rząd spełnił obietnice wyborcze, opuściły SO i przyłączyły się do Porozumienia Winslowa.

W roku 2064 Egipt, uważany za jeden z największych punktów zapalnych, od pięciu lat zaangażowany jest w wojnę z sąsiadami z Koalicji Rzeki Nil. Powodem są kurczące się zapasy wody, będące efektem projektu budowy tam na Nilu finansowanego przez SO.

CzłonkowieEdytuj

Wielu graczyEdytuj

Jest jedną z grywalnych frakcji w trybie wieloosobowym Call of Duty: Black Ops III.