Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Advanced Warfare Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Infinite Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: WWII. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops IIII. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch. Temat tego artykułu pojawił się w trybie Egzo Zombie. Temat tego artykułu pojawił się w trybie Zombie produkcji Infinity Ward. Temat tego artykułu pojawił się w trybie Zombie Naziści.

Power-up (pol. Ulepszenie, Wzmocnienie) – specjalne wzmocnienie, występujące w każdym rodzaju trybu Zombie. W zależności od rodzaju, jego głównym celem jest wspomaganie gracza w walce o przetrwanie poprzez zapewnienie różnych efektów. Wbrew temu istnieją również power-upy, które w sposób bezpośredni nastawione są na utrudnienie rozgrywki. Większość z nich zalicza się jednak do tej pierwszej kategorii.

Power-upy mogą pojawiać się na mapie w kilku przypadkach. Część z nich ma szansę zostać upuszczona w chwili śmierci zombie pod warunkiem, że przeciwnik znajduje się w dostępnym dla gracza miejscu. Innym przypadkiem jest sytuacja, gdy power-up pojawia się w wyniku zaistnienia jakiegoś zdarzenia, np. zabicie ostatniego piekielnego psa w trakcie rundy specjalnej czy po przyłączeniu teleportera do jednostki centralnej na mapie Der Riese. Ostatnia możliwość wystąpienia power-upa to pojawienie się go od początku rozgrywki. Takie ulepszenie charakteryzuje się tym, że nigdy nie znika, lecz zwykle wymaga dodatkowej czynności, aby uzyskać do niego dostęp. Przykładami są m. in. szopa w Nuketown Zombies i cele w Mob of the Dead.

Od chwili pojawienia się na mapie power-upa, w opisywanym wyżej przypadku pierwszym i zazwyczaj drugim, pozostaje on na mapie przez 25 sekund. W tym czasie może zostać podniesiony. Gdy do zniknięcia wzmocnienia pozostało 10 sekund, zaczyna ono migać. Im mniej czasu przed zniknięciem, tym intensywność migania wzrasta. Korzystając z GobbleGum Chwilowy prezent lub eliksiru Dar czasowy, możliwe jest podwojenie tych czasów.

Power-upy można podzielić na dwie kategorie: o natychmiastowym działaniu oraz takie, których efekt jest rozłożony w czasie. O ile pierwszy przypadek jest oczywisty, warto wspomnieć o drugim. Mianowicie po podniesieniu ulepszenia, jego efekt pozostaje aktywny przez 30 sekund a na ekranie gracz widzi ikonę power-upa. Podobnie jak w przypadku znikania, gdy pozostaje 10 sekund do końca działania wzmocnienia, ikona ta zaczyna migać, a na 5 sekund przed końcem efektu intensywność migania zostaje zwiększona. Przy pomocy tego samego GobbleGum i eliksiru możliwe jest podwojenie tych czasów. Na mapie Nacht der Untoten w Call of Duty: World at War zamiast ikony power-upa wyświetlana jest jego nazwa i czas do końca działania.

Po pojawieniu się power-upa, może on zostać podniesiony. W większości przypadków odbywa się to w sposób automatyczny poprzez wejście w niego. Istnieją jednak takie ulepszenia, które wymagają ręcznego podniesienia. Dokonuje się tego poprzez interakcję z nimi. Zdobycie power-upa najczęściej jest komentowane przez Demoniczny głos. Do tego czasu obecne na mapie wzmocnienia wydają charakterystyczny bucząco-gwiżdżący dźwięk ułatwiający ich zlokalizowanie.

Ostatnią cechą charakteryzującą power-upy jest ich aura. Mowa tu o otaczającej je poświacie, której kolor wpływa na działanie ulepszenia. Wyróżnia się 6 kolorów aur:

  • zielona – efekt dotyczy wszystkich graczy; w trybie Żałoby efekt dotyczy wszystkich graczy w drużynie; w trybie Zawrócony efekt dotyczy tylko ludzi; na mapach Dead Ops Arcade i Dead Ops Arcade 2 efekt dotyczy tylko gracza, który podniósł ulepszenie;
  • niebieska – efekt dotyczy tylko gracza, który podniósł ulepszenie;
  • czerwona – power-up może zostać podniesiony tylko przez zombie; zapewnia szkodliwy, najczęściej odwrotny, efekt graczom oraz pozytywny dla zombie;
  • fioletowa – tylko Zawrócony; efekt dotyczy wszystkich graczy, zarówno ludzi, jak i zombie;
  • srebrna – tylko Dead Ops Arcade i Dead Ops Arcade 2; efekt dotyczy tylko gracza, który podniósł ulepszenie;
  • złota – tylko Dead Ops Arcade i Dead Ops Arcade 2; efekt dotyczy tylko gracza, który podniósł ulepszenie.

Lista Power-upów

Bonfire Sale

Osobny artykuł: Bonfire Sale

Power-up występujący tylko w Call of Duty: Black Ops na mapie "Five". Dzięki temu power-upowi możemy ulepszyć broń za zaledwie 1000 punktów. Ma zieloną aurę.

Carpenter

Osobny artykuł: Carpenter

Power-up pojawiający się w każdej części gry posiadającej Tryb Zombie. Powoduje on, że wszystkie miejsce, którymi zombie mogą dostać się do gracza zostają zabarykadowane, do tego każdy z obecnych graczy otrzymuje 200 punktów. Ma zieloną aurę.

Dodatkowe Punkty

Osobny artykuł: Dodatkowe Punkty

Power-up pojawiający się tylko w Call of Duty: Black Ops na mapie Moon i w Call of Duty: Black Ops II na mapach TranZit i Buried. Daje on graczom pewną ilość punktów.

W Call of Duty: Black Ops występuje tylko na mapie Moon jako losowy efekt użycia QEDa. Pojawia się w trzech wariantach:

  • z biało-niebieską aurą – punkty otrzymuje tylko gracz, który zebrał power-up;
  • z zieloną aurą – punkty otrzymują wszyscy gracze.
  • z czerwoną aurą – gracze tracą całość lub część punktów, gdy zombie zbierze power-up.

W Call of Duty: Black Ops II pojawia się na mapach TranZit i Buried. Służy on do dzielenia się punktami z innymi graczami.

Podwójne Punkty

Osobny artykuł: Double Points

Power-up pojawiający się w każdej odsłonie Call of Duty posiadającej Tryb Zombie. Power-up ten podwaja zdobywane punkty na 30 sekund. Może mieć zieloną, czerwoną i fioletową aurę.

Fire Sale

Osobny artykuł: Fire Sale

Power-up występujący w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II (Nuketown Zombies, Mob of the Dead, Buried i Origins) i Call of Duty: Black Ops III sprawia on, że w każdym pomieszczeniu pojawia się Skrzynka losująca, a każdy los będzie kosztował 10 punktów. Może mieć zieloną i niebieską aurę (niebieską, tylko jeśli nie ma opcji pojawienia więcej niż 1 Skrzynki losującej co jest praktycznie nie możliwe, wtedy, tylko jeden gracz ma zniżkę ceny skrzynki losującej).

Insta-Kill

Osobny artykuł: Insta-Kill

Power-up występujący w każdej części Call of Duty posiadającej Tryb Zombie. Power-up ten pozwala na zabicie każdego zombie za pomocą jednego uderzenia nożem/strzału niezależnie od rundy. Może mieć zieloną i niebieską aurę (jeśli niebieską tylko jeden gracz zadaje na krótki czas nielimitowane obrażenia)

Czerwony Insta-Kill

Aby go zdobyć, gracz dwa razy nie może zabić żadnego zombie podczas trwania Insta-Killa.

Krew Zombie

Osobny artykuł: Krew Zombie

Power-up występujący tylko w Call of Duty: Black Ops II na mapie Origins. Kiedy zdobędziemy Krew Zombie ekranie stanie się czerwony, co spowoduje, że zombie nie będą nas atakować i skupią się na innych graczach. Ma niebieską aurę, choć możliwe by było żeby miał zieloną (wszyscy gracze stają się niewidzialni).

Losowa Butelka Perku

Osobny artykuł: Losowa Butelka Perku

Power-up występujący w Call of Duty: Black Ops na mapach Ascension, Shangri-La, Call of the Dead i Moon oraz w Call of Duty: Black Ops II na mapach Die Rise i Buried. Jak sama nazwa wskazuje po zdobyciu power-upu otrzymujemy losową butelkę perku. Może mieć zieloną i niebieską aurę.

Machina Śmierci

Osobny artykuł: Machina śmierci

Power-up występujący w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops III. Powoduje on, że gracz dostaje machinę śmierci. Ma niebieską aurę, choć mogła by mieć zieloną (machinę śmierci dostaje każdy gracz).

Max Ammo

Osobny artykuł: Max Ammo

Power-up występujący w każdej części Call of Duty posiadającej Tryb Zombie. Jak sama nazwa wskazuje Max Ammo powoduje, że wszyscy gracze otrzymują maksymalną ilość amunicji. Ma zieloną, choć mogła by mieć niebieską aurę (maksymalną amunicje dostaje tylko jeden gracz).

Mięso Zombie

Osobny artykuł: Mięso Zombie

Power-up występujący w Call of Duty: Black Ops na każdej mapie posiadającej tryb Żałoba. Działa bardzo podobnie jak Małpka z talerzami, z różnicą taką, że mięso rzucone w jakiegokolwiek gracza z drużyny przeciwnej sprawi, że zombie zaczną go atakować. Ma zieloną, choć powinna mieć niebieską aurę, gdyż tylko 1 gracz korzysta z tego power-upa.

Nuke

Osobny artykuł: Nuke

Power-up występujący w każdej części Call of Duty posiadającej Tryb Zombie. Działa on na takiej zasadzie, że po zdobyciu takowego power-upu wszystkie zombie zaczną się palić i wybuchną, a Demoniczny głos krzyknie "Kaboom!". Może mieć zieloną, fioletową, i czerwoną aurę.

Losowa broń

Osobny artykuł: Losowa broń

Jak sama nazwa wskazuje, daje nam losową broń, występuje na mapie moon bo użyciu QED'a Może mieć zieloną, niebieską i czerwoną aurę (czerwona - gracz traci 1 z 2 lub 3 jeśli miał Mule Kicka broni)

Monkey bomb:

Osobny artykuł: monkey bomb (power up)

Występuje w trybie Zawrócony jako power-up. Daje graczowi który jest człowiekiem darmowy monkey bomb,

Błyskawica

Osobny artykuł: błyskawica

Power up ten działa jak Machina śmierci i daje nam Wunderwaffe DG-2. Nie różni się wyglądem od wcześniej wspomnianej machiny śmierci,

Full power

Osobny artykuł: Full power

Występuje tylko w Call of Duty: Black Ops IIII. Power-up ten automatycznie ładuje nam w 100% broń specjalną, którą wybieramy w tworzeniu klas.

Pomnik odyna

osobny artykuł: posąg odyna

Power up ten to easteregg z mapy IX, daje on graczowi 5 perk,