Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2.

Protokół Hammerdown – pseudonim tajnej doktryny wojskowej Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Historia[]

Doktryna ta została opracowana w nieznanym okresie, prawdopodobnie w takim, w którym obawiano się wojny na terenie Stanów Zjednoczonych. Polegała ona na tym, aby w przypadku napaści na USA wysłać nad Waszyngton bombowce i zbombardować go, jeśli miasto byłoby bliskie upadku. Miało to na celu poświęcenie stolicy i zabicie tak wielu wrogów, jak to tylko możliwe. W tym celu w ważnych miejscach w mieście (jak na przykład Biały Dom) umieszczono kilka ukrytych odbiorników radiowych, które informowały przebywających tam na wypadek zatwierdzenia Protokołu i zbombardowania stolicy.

14 sierpnia 2016 roku, podczas inwazji rosyjskich wojsk na Stany Zjednoczone, doszło do detonacji Impulsu Elektromagnetycznego nad wschodnim wybrzeżem. Cały Waszyngton, za wyjątkiem Białego Domu posiadającego awaryjne zasilanie, został odcięty od prądu. Wobec tego Departament Obrony USA myślał, że miasto upadło i zatwierdzono wtedy Protokół Hammerdown. W rzeczywistości jednak zgrupowanie amerykańskich żołnierzy wciąż przebywało w mieście i planowało odbić Biały Dom. Podczas walk o ten obiekt Amerykanie usłyszeli jeden z głośników informujący ich o Protokole i zbliżających się do Waszyngtonu bombowcach. Aby odwołać misję, Amerykanie musieli wejść na wysoko położone miejsca i zielonymi flarami dać znać lotnictwu, że miasto jeszcze nie upadło. W ostatniej chwili żołnierzom udało się to osiągnąć i stolica została ocalona od destrukcji. Jakiś czas później udało się wyprzeć Rosjan z miasta, a potem z całego kraju.

Ciekawostki[]

  • Dziwne wydaje się to że Foley posiadający rangę sierżanta posiadał wiedzę o założeniach Protokołu.
Advertisement