Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Pyrrhic Victory (pol. Pyrrusowe zwycięstwo) – Easter Egg, występujący na mapie Forsaken w trybie Zombie.

Wymagania[]

W celu wykonania Easter Egga konieczne jest spełnienie następujących wymagań:

  • co najmniej jeden gracz w rozgrywce,
  • zdobycie Krysztopora,
  • zbudowanie neutralizatora Eterium.

Krok 1.[]

Po dotarciu do wieży obserwacyjnej i zniesieniu blokady, jeden z graczy powinien wcisnąć czerwony przycisk przy żaluzjach naprzeciwko teleportera prowadzącego do bunkra. Spowoduje to wyświetlenie krótkiego przerywnika filmowego, w którym Krawczenko i Peck uwalniają Żykowa z Mrocznego Eteru. Chwilę później okazuje się jednak, że to on jest Zapomnianym, istotą, przed którą przestrzegał i obiecał pomóc w jej pokonaniu, jeśli Requiem lub Omedze uda się go najpierw wydostać. Obie frakcje zostały więc przez niego zmanipulowane a w wyniku tego zdarzenia Krawczenko i Peck muszą bronić się przed zombie. Zapomnianego próbuje powstrzymać Maxis, prosząc grupę uderzeniową o jak najszybsze dotarcie na rynek.

Krok 2.[]

Aby dostać się na rynek, gracze muszą przejść przez barierę fazową blokującą drogę. W tym celu konieczne jest zbudowanie neutralizatora Eterium. Składa się on z trzech części: obudowy, zbiornika na paliwo i urządzenie monitorujące.

Obudowa znajduje się w sali posiedzeń. Wisi ona pod sufitem w północno-wschodnim rogu pomieszczenia. Aby ją zdobyć gracz musi zmusić wynaturzenie do rozpędzenia się i uderzenia w ścianę pod obudową. Obiekt spadnie na ziemię i może zostać podniesiony. Warto tutaj zwrócić uwagę, że po wykonaniu pierwszego kroku chwilę po wejściu do sali posiedzeń zawsze odrodzi się jedno wynaturzenie. Nie ma więc potrzeby oczekiwania, aż przeciwnik pojawi się wraz z innymi w trakcie późniejszej rundy.

Drugi element jakim jest zbiornik na paliwo można uzyskać poprzez przeciążenie zbiorników przetwarzania w rafinerii paliwa. Na każdym z czterech zbiorników znajduje się panel pozwalający na uruchomienie procesu przeciążania. Wymaga się jednak, aby wszyscy obecni gracze skorzystali z osobnych paneli w tym samym czasie. Oznacza to, że w trybie solo możliwa jest aktywacja dowolnego panelu, natomiast w trybie kooperacji – tylu, ilu jest graczy. Warto dodatkowo zwrócić uwagę, że nawet w czteroosobowej rozgrywce istnieje możliwość aktywacji wszystkich paneli przez dwie osoby, jeśli odpowiednio wykorzystają zdolność teleportacji zasłony eterycznej poziomu 3. Niemniej jednak po uruchomieniu procesu przeciążania zbiorników, gracze zostają zamknięci na terenie rafinerii i przez 1 minutę i 30 sekund muszą bronić się przez atakami zombie, ogarów zarazy, Tempestów, Naśladowców i Apostołów. W tym czasie nie należy używać teleportera, gdyż kończy to zadanie niepowodzeniem. Po upływie wspomnianego czasu, pozostali przeciwnicy giną, a na środek obszaru upada zbiornika na paliwo, który należy podnieść.

Zbiornik na paliwo musi zostać uzupełniony. Po wykonaniu pierwszego kroku Easter Egga, na mapie można spotkać trzy duże kryształy Eterium. Jeden znajduje się w punkcie zbornym, drugi – na dachu magazynu 5., a trzeci – we wzmacniaczu. Zadaniem graczy jest zniszczenie kryształów. Wokół każdego z nich po stałych orbitach krążą trzy kule energii. Należy je zniszczyć przy pomocy broni palnej, mając na względzie, że zaatakowanie jednej spowoduje nieskończone odradzanie się nieelitarnych przeciwników. Możliwe jest przerwanie tego procesu poprzez teleportację wszystkich graczy do innego obszaru. Zniszczenie jednej kuli energii sprawi, że pozostałe zaczną poruszać się szybciej. Gdy gracze zniszczą wszystkie, pozostaje użyć ataku wręcz Krysztopora do zniszczenia kryształu. Nie powinno się tego jednak robić, zanim nie zdobędzie się pustego zbiornika na paliwo. Zniszczenie kryształu powoduje bowiem odrodzenie się wynaturzenia potrzebnego do skatalizowania odłamka kryształu. Mianowicie w miejscu występowania kryształu gracz może podnieść odłamek kryształu, który zastąpi wyposażenie taktyczne. Należy rzucić nim w paszczę wynaturzenia, aby go połknęło. Następnie wystarczy zabić stworzenie, które upuści katalizowany odłamek kryształu. Do jego podniesienia wymagany jest zbiornik na paliwo, a bez niego, po pewnej chwili odłamek zniknie, co będzie wymagało odczekania kilku rund na pojawienie się kolejnego wynaturzenia. Co więcej próba pozostawienia przeciwnika przy życiu i dokonania procesu zdobywania zbiornika w rafinerii paliwa, w celu późniejszego skatalizowania odłamka, skończy się niepowodzeniem. W chwili uwięzienia graczy w rafinerii wszyscy pozostali przeciwnicy giną. Gdy gracze są już w posiadaniu zbiornika na paliwo, wystarczy zniszczyć wszystkie trzy kryształy, skatalizować odłamki i podnieść je. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że w chwili zniszczenia kryształu możliwe jest, że aktualna runda natychmiast się zakończy.

Ostatnią częścią potrzebną do zbudowania neutralizatora Eterium jest urządzenie monitorujące. Aby je zdobyć, gracz musi najpierw udać się do salonu gier, gdzie przed flipperem Der Eisendrache stoi automat Activision Grand Prix. Należy w jego pobliżu porazić dowolnego przeciwnika przy pomocy modyfikacji amunicji uziemienie lub ulepszenia polowego Burza Tesli. Spowoduje to włączenie automatu. Następnie poprzez użycie go za 2000 esencji, gracz może przejąć kontrolę nad ERC-XD. Należy pojechać nim za ladę sklepu RTV i przedostać się przez szyb wentylacyjny na zaplecze. Tam, po skręceniu w prawo, wystarczy zdetonować ładunek. Następnie wystarczy udać się do sklepu RTV i podnieść widoczne na ścianie urządzenie monitorujące.

Zdobywszy wszystkie części, gracz musi zbudować neutralizator Eterium na stole do budowania na głównej ulicy. Urządzenie musi się jeszcze chwilę naładować. W tym czasie w wieży obserwacyjnej, gdzie przebywają Krawczenko i Peck, dochodzi do wybuchu gazu i zerwania z nimi kontaktu. Gdy tylko neutralizator się naładuje, użycie go rozpoczyna kolejny krok, który nie może zostać przerwany.

Krok 3.[]

Zadaniem graczy jest przedostanie się na rynek na końcu ulicy. Droga ta znajduje się za barierą fazową, dlatego w celu uniknięcia otrzymywania obrażeń, należy pozostawać w kulistej strefie ochronnej wytwarzanej przez neutralizator Eterium. Urządzenie porusza się samoczynnie, lecz wymaga do tego paliwa, które szybko się kończy. W celu jego uzupełnienia, należy umieścić w nim katalizowany odłamek kryształu. Po jednym takim elemencie można uzyskać po zniszczeniu dowolnego pomarańczowego kryształu Mrocznego Eteru. Kryształy te można znaleźć po obu stronach ulicy, często poza strefą ochronną neutralizatora Eterium. Dodatkowym utrudnieniem w wykonaniu zadania są odradzający się w nieskończoność zombie. Po dotarciu na koniec ulicy neutralizator Eterium zostanie zniszczony, a gracze nie będą mogli powrócić. Przed kontynuowaniem możliwe jest jeszcze skorzystanie z kilku obecnych w pobliżu funkcji: arsenału, Der Wunderfizza, skrzyni z amunicją, Pack-a-Puncha oraz stołu rzemieślniczego. Gdy wszyscy są gotowi wystarczy przejść przez drzwi izolujące, aby zmierzyć się z Zapomnianym.

Krok 4.[]

Walka z Zapomnianym odbywa się na całym obszarze rynku, gdzie już od samego początku mogą odradzać się wszystkie rodzaje nieelitarnych przeciwników. Na tym etapie Zapomniany co jakiś czas atakuje graczy poprzez uderzenie pięścią w ziemię. Następuje po nim seria pięciu niebieskich eksplozji, rozchodzących się na zewnątrz we wszystkich kierunkach jednocześnie. Zranienie przeciwnika możliwe jest jedynie z użyciem jednego z dwóch dział laserowych, umieszczonych po obu stronach obszaru, naprzeciwko Zapomnianego. Przedtem konieczne jest jeszcze zniszczenie jednego z kryształów chroniących czułe punkty przeciwnika oraz naładowanie działa. Do zniszczenia kryształów można wykorzystać dowolną broń z wyłączeniem ów działa, którego naładowanie wymaga zaś zabicia 10 przeciwników w wyznaczonym przez Maxis miejscu.

Na początku walki gracze mogą zniszczyć jedynie kryształy znajdujące się na ramionach Zapomnianego. Gdy zdrowie przeciwnika spadnie do 75%, zyska on nowy rodzaj ataku. Jeśli gracze odstrzelili lewe ramię Zapomnianego, atak ten polega na przywołaniu od 3 do 5 czerwonych kul energii, które powoli poruszają się w stronę graczy. Każdą z tych kul, można zniszczyć. W przypadku ataku na prawe ramię, Zapomniany będzie w stanie wywołać 3 zamieci śnieżne, które spowalniają znajdujących się w nich graczy. Po osiągnięciu 50% zdrowia przeciwnika, rozegra się krótka scenka, w której Zapomniany grozi śmiercią członków Requiem. Gracze mogą wtedy ujrzeć ciała Weavera, majora Carvera, doktor Grey oraz doktora Straussa leżące pod ścianą z napisem "No one escapes alive". Po chwili wszyscy powracają na rynek, by kontynuować walkę. Od tego momentu na mapie mogą odradzać się również elitarni przeciwnicy. Zapomniany natomiast traci atak pięścią, lecz otrzymuje dwa nowe. Pierwszym z nich jest drugi z opisanych już ataków kulami energii lub zamieciami. Nowym atakiem jest z kolei podążający za graczem promień energii z oczu Zapomnianego. Do pokonania przeciwnika pozostało zniszczyć kryształ na brzuchu i ostrzelać czuły punkt działem laserowym, a następnie powtórzyć te czynności dla kryształu na głowie.

Zapomniany rozpocznie proces pochłaniania świata. W każdym z czterech rogów obszaru pojawią się wielkie kryształy Mrocznego Eteru, a gracze zostaną spowolnieni i zaczną stopniowo tracić zdrowie. Po chwili Easter Egg zostanie ukończony i wszyscy odblokują wyzwanie mokrej roboty "Pyrrusowe zwycięstwo". Następnie ujrzą kolejną krótką scenę, w które Maxis dokonuje poświęcenia i wlatuje w portal do Mrocznego Eteru na brzuchu Zapomnianego. Prowadzi to ostatecznie do pokonania przeciwnika i zamknięcia bram międzywymiarowych na świecie. W trakcie następującego przerywnika filmowego pojemnik z esencją Zapomnianego zostaje zabezpieczony i przetransportowany w nieznane miejsce. Grupa uderzeniowa po rozdzieleniu z Rawienowem powraca do bazy. Dyrektor Requiem sporządza notatki o statusie Maxis i projekcie Janus oraz decyduje o zlikwidowaniu Requiem. Doktor Grey, doktor Strauss, major Carver i Weaver zostają aresztowani przez żandarmerię wojskową a grupa uderzeniowa wraz z Raptorem-1 zostają skierowani na izolację do tajnej strefy 13. Po wszystkim dyrektor opuszcza swój pokój. W chwili zamykania drzwi zostaje graczom ujawniona jego tożsamość, jaką jest Edward Richtofen. 5 lat później w Japonii do chaty pewnego rybaka przybywa tajemnicza postać z zamiarem wynajęcia łodzi. Na pytanie rybaka czego ów postać szuka w miejscu, w którym niczego nie ma, ta odpowiada, iż szuka "starych znajomych". Jednocześnie okazuje się, że jest nią Peck. Przerywnik kończy się napisem "Ciąg dalszy nastąpi..."