Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War.

Robert Aldrich - postać epizodyczna z Call of Duty: Black Ops Cold War. Jest głównym antagonistą pobocznej misji "Operacja Chaos".

Życiorys

Aldrich w pewnym momencie życia został agentem Central Intelligence Agency. W nieznanym momencie z nieznanych pobudek (być może z powodu zmiany poglądów lub chęci zemsty) rozpoczął współpracować z Perseusem, najgroźniejszym sowieckim agentem. KGB pomogło mu stworzyć siatkę kilkunastu agentów w całej Ameryce. Wkrótce komórka wywiadowcza Russella Adlera postanowiła go zgładzić. Dalszy los postaci zależy od gracza.

7 lub 12 marca 1981 roku agenci Alex Mason oraz Frank Woods zatrzymali konwój Aldricha gdzieś na trasie na granicy Kolorado i Nowego Meksyku. Dochodzi do strzelaniny pomiędzy nimi a Rosjanami osłaniającymi Aldricha. Wkrótce jednak CIA się przebili do motelu, gdzie ukrył się zdrajca. Mason dokonuje wyłomu i zabija Aldricha, a następnie robi mu zdjęcie w celu potwierdzenia.

Aldrich przeżywa i dalej steruje swoją siatką agentów przeciwko CIA.

W zależności od tego, czy graczowi udało się rozszyfrować dyskietkę, siatka Aldricha może przetrwać lub nie.

Ciekawostki

  • Jego imię może nawiązywać do Aldricha Amesa, najsłynniejszego zdrajcy z CIA.
  • Aldrich zginie nawet wtedy, jeśli gracz nie odda w jego stronę żadnego strzału.