Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Rosyjski żołnierz zombie – jeden z typów zombie występujący na mapie Gorod Krovi w Call of Duty: Black Ops III i Firebase Z w Call of Duty: Black Ops Cold War. Jest to ciężko opancerzony zombie, który na lewej ręce trzyma dwa sierpy a zamiast prawej posiada armatę. Podczas gdy przeciwnik ten atakuje pierwszą bronią tylko wtedy, gdy gracz znajdzie się w zasięgu, to z drugiej korzysta już znacznie częściej. Armata po jednosekundowym czasie ładowania wytwarza falę uderzeniową o dużym promieniu rażenia, która ogłusza trafionych graczy i zadaje obrażenia. Ponadto uderzenie potrafi przewrócić pobliskich zombie.

Na mapie Gorod Krovi rosyjski żołnierz porusza się powoli, jednak z czasem zaczyna biec. To samo dzieje się po odstrzeleniu jego armaty. Aby jednak zabić przeciwnika, należy zadać mu odpowiednią ilość obrażeń. Ze względu na jego pancerz najbardziej czułym miejscem pozostaje głowa. Ta jest jeszcze chroniona przez hełm, który wystarczy zniszczyć. Aby zmniejszyć obrażenia otrzymywane od przeciwnika i jednocześnie zwiększyć obrażenia zadawane mu, warto wyposażyć się w maskę. Rosyjscy żołnierze zaczynają się odradzać od 10. rundy. Istnieje jednak wyjątek, w którym można ich spotkać wcześniej. Jest to proces blokady w wylęgarni związany ze zdobywaniem kontrolera smoczego ataku.

W przypadku mapy Firebase Z rosyjski żołnierz nosi nazwę Niszczyciel i można go normalnie spotkać w 16. rundzie i każdej kolejnej. Możliwe jest jednak odrodzenie go wcześniej, w trakcie wykonywania 5. i 7. kroku Easter Egga Maxis Potential. W przeciwieństwie do odpowiednika z mapy Gorod Krovi, tutaj przeciwnik nie biega, a jego czułym punktem jest armata. Zniszczenie jej natychmiast zabija rosyjskiego żołnierza, co przyznaje graczowi 250 esencji. Ponadto przeciwnik jest wrażliwy na działanie alternatywnej amunicji wybuch napalmu, która zwiększa otrzymywane przez niego obrażenia o 40%.