FANDOM

BlackopsNewTopright RealWorldtr
20px-Disambig-icon.png Dla serii ofiar występującej w Call of Duty: Modern Warfare 3, patrz Nowoczesny BSP.
20px-Disambig-icon.png Dla serii punktów występującej w Call of Duty: Black Ops II, patrz Orbitalny VSAT.

Blackbird – seria ofiar występująca w Call of Duty: Black Ops i amerykański samolot rozpoznawczy.

DziałanieEdytuj

Gdy go użyjemy na minimapie pojawią się czerwone strzałki oznaczające pozycję wrogów oraz kierunek, w którym się poruszają. W przeciwieństwie do samolotu szpiegowskiego pokazuje on wrogów przez cały czas (kropki nie odświeżają się co 5 sekund i nie znikają jak w samolocie szpiegowskim). Nie można go zestrzelić.

OpisEdytuj

Projekt Blackbirda pojawił się w połowie lat 50. XX wieku. Pierwszy lot prototypu odbył się w 1962 na terenie Strefy 51. Następnie zbudowano 15 maszyn. Były one nieuzbrojone i przystosowane do lotów na wysokości 25-30 km.

Miały one na celu infiltrację sowieckich instalacji wojskowych. Z powodu lotów na dużej wysokości były one nieosiągalne dla ówczesnych systemów obrony przeciwlotniczej. Ostatni lot odbył się w 1999.

Wycofano go z powodu zbyt wysokich kosztów eksploatacji na rzecz tańszych satelitów i dronów. Jednak niektórzy twierdzą, że istnieje jego następca - SR-72.

W sumie zbudowano 32 samoloty z czego 12 uległo wypadkom. Żaden nie został zestrzelony. Kilka egzemplarzy można zobaczyć w amerykańskich muzeach.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

W misji "WMD" jako major Neitsch, i kapitan Mosely kierujemy Blackbirdem o kryptonimie Bigeye 6 mamy za zadanie przeprowadzić drużynę Kilo 1 przez zamieć. Po zakończeniu pierwszej części misji Bigeye 6 musi uzupełnić paliwo z KC-135, a potem nadal podaje nam lokalizację wrogów i ich liczbę.

Znane kryptonimy Blackbirdów Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Atut Duch (nawet w wersji Pro) nie pozwala "zamaskować się" przed Blackbirdem.
  • Samolot zużywał 30500 litrów paliwa w ciągu godziny.
  • W latach 80. XX wieku polskie radary zarejestrowały przeloty czegoś na wysokości 28 km. Najprawdopodobniej był to Blackbird.
  • W trakcie lotu kadłub samolotu wydłużał się o około 10 cm. Powodował to wzrost temperatury wywołany tarciem powietrza o kadłub.
  • Do zwalczania Blackbirdów ZSRR skonstruowało myśliwce przechwytujące MIG-25 i MIG-31.
  • SR-71 można zobaczyć w multiplayerze jednak tylko w trybie widza i tylko jeśli jest on kontrolowany przez wroga. Wtedy zobaczymy go w postaci mrugającej kropki za którą ciągnie się biała linia w postaci gazów wylotowych.