Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II.

Javier Salazar – postać występująca w Call of Duty: Black Ops II. Jest członkiem oddziału Sekcji.

Życiorys

Dzieciństwo

Salazar dorastał w Nikaragui i był świadkiem tego, jak Menendez rósł w siłę.

Odzyskanie Celerium

Salazar razem z Harperem, Crosbym i Masonem brał udział w akcji zdobycia Celerium. Podczas misji oddział spotkał Erika Breighnera, który powiedział im przed śmiercią o tajnej broni Menedeza "Karmie".

Szpiegowanie Menendeza

Podczas kolejnej misji Salazar dostarczał informacji Davidowi i Harperowi na temat Menendeza, czy położenia wrogów. Na końcu misji razem z Crosbym zdobywa on SOC-T, dzięki czemu Mike i David mogą uciec przed siłami ISI.

Akcja na "Colossusie"

Salazar razem z Harperem i "Sekcją" brał udział w akcji ratowania Karmy. Po dotarciu do miasta i przejściu przez punkt kontrolny Salazar razem z Masonem zjechał windą do serwerowni, gdzie rozpoczął eliminację wrogów. Dzięki Ziggy'emu żołnierzom udaje się dostać do serwerowni i dzięki monitoringowi poznać tożsamość Karmy. Po dotarciu klubu, w którym przebywała przybył tam też DeFalco i zaczął zabijać zakładników. Kiedy Karma się poddała, ten ją zabrał, a oddział Masona musiał ją uratować. W zależności od decyzji mogą wydarzyć się dwa scenariusze:

Jeśli graczowi uda się dotrzeć na lądowisko wystarczająco szybko i zabić DeFalco, to Karma zostanie uratowana.

Jeśli gracz nie dobiegnie na lądowisko wystarczająco szybko, to DeFalco przeżyje i pojawi się w kolejnych misjach, a Karma zostanie porwana i będzie można ją uratować w misji "Druga szansa".

Po uratowaniu (bądź nie) Karmy oddział wrócił do bazy.

Akcja w Jemenie

Salazar dołączył do oddziału Masona dopiero na końcu owej akcji, kiedy to dotarł do VTOLa, w którym przebywał Menendez.

Atak na lotniskowiec USS Barack Obama

Salazar razem z Davidem przesłuchuje Menendeza, jednak chwilę po tym Mason dostaje informację o tym, nieznanych obiektach zbliżających się do lotniskowca. Wtedy David podchodzi do drzwi, aby zobaczyć co się dzieje, a po odwróceniu się Menendez grozi Salazarowi bronią i każde Masonowi założyć kajdanki, po czym go ogłusza. Po ocknięciu się Salazar mówi Davidowi, że Menendez uciekł i razem rozpoczynają walkę z najemnikami. Potem Mason każe Salazarowi iść do serwerowni pomóc Briggsowi i zamknąć za sobą drzwi. Później Salazar pojawia się na mostku i w zależności od tego kto jest razem z nim mogą się wydarzyć 3 scenariusze:

DeFalco podejdzie do Karmy i ją uderzy, lecz po chwili zostanie zastrzelony przez Farida, który z kolei ginie zabity przez Salazara.

Salazar wyceluje w Karmę, po czym do niej strzeli, jednak Farid uratuje ją własnym ciałem. Po chwili Chloe rzuci się na Salazara, jednak ten tym razem tylko ją uderzy.

Salazar podejdzie do Karmy i ją zastrzeli.

Po zastrzeleniu dwóch żołnierzy nie stanie się nic. Salazar, wraz z DeFalco, stanie przy Briggsie.

Później na miejsce przybędzie Mason i jeśli Briggs przeżył, to powie, że z Salazarem stało się coś niedobrego skoro ich zdradził, jeśli Briggs zginie, to Mason dowie się o jego śmierci. W zależności od wyborów gracza los Salazara może się potoczyć na 3 różne sposoby:

Jeśli Harper przeżył, to zabije Salazara.

Jeśli Harper zginął, a wszystkie misję Grupy Uderzeniowej zostały wykonane, to zostanie on zabrany do więzienia.

Jeśli Harper zginął, a misje Grupy Uderzeniowej nie zostały wykonane, to Salazar prawdopodobnie zginie wraz z całą załogą, kiedy lotniskowiec zatonie.

Ciekawostki

  • Po jego śmierci nadal można zauważyć jego imię gdy się na niego spojrzy.

Galeria

Salazar Karma BOII.png
Salazar's Death BOII.png
SalazarWithHelmet.jpg
SalazarZabijaFarida.jpg
SalazarstrzeladoKarmy.jpg
FaridratujeKarme.jpg
KarmaatakujeSalazara.jpg
Karmaupada.jpg
SalazarzabijaKarme.jpg