FANDOM

CoD1tr CoDUOtr Cod4topright MW2icontr BlackopsNewTopright MW3tr BO2topright Codghostsicon MWRtopright WZtopright RealWorldtr

Spadochron – wyposażenie taktyczne, występujące w Call of Duty, Call of Duty: United Offensive, Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Ghosts oraz w trybie Warzone.

Call of Duty Edytuj

Heath's dead body Pathfinder CoD1

Martwy Heath

Pierwszy raz spadochronu używamy w misji "Pathfinder", gdzie Martin używa go, aby dostać się na pole bitwy. W tej samej misji możemy zobaczyć też nie żyjącego wiszącego na drzewie spadochroniarza o imieniu Heath.

Call of Duty: United Offensive Edytuj

Pierwszy raz pojawia się w misji "Bomber" gdzie młody lotnik RAF-u został wysłany do Europy aby przeprowadzać naloty bombowe. Niestety został zaatakowany przez wrogie myśliwce i mimo próby obrony przed nimi samolot wkrótce został zestrzelony. Wtedy James Doyle wyskoczył z samolotu ze spadochronem. W kolejnej misji zostajemy uratowani przez majora Ingrama i holenderski ruch oporu.

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Mile High Club end

Widok samolotu po skoku

W tej części spadochron pojawia się tylko dwa razy. Pierwszy raz w misji "Ultimatum", gdzie misja zaczynamy tuż po lądowaniu, a kolejny raz w misji "Klub Mile High", gdzie podczas walki w samolocie wyskakujemy z niego.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Tym razem pojawia się tylko raz w misji "Rosomaki!", gdzie widzimy wielki desant rosyjskich spadochroniarzy na przedmieścia USA.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Skydiving down the mountain

Lot tuż przed otworzeniem spadochronu

Tutaj również spadochrony pojawiają się tylko w jednej misji - "WMD", po walce z radzieckimi siłami specjalnymi pocisk z RPG-7, wywołał lawinę. Z tego powodu żołnierze musieli szybko wejść na półkę skalną i zeskoczyć, aby nie zabiła ich lawina.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Kampania Edytuj

Parachuting Stronghold MW3

Price i Jurij tuż przed wylądowaniem na terenie twierdzy

Ponownie pojawia się tutaj tylko raz, kiedy to Jurij i Price dostali się do twierdzy Wewnętrznego Kręgu przez skok spadochronowy, i w ten sam sposób z niej uciekli.

Operacje Specjalne Edytuj

W misji "Toksyczny raj" możemy zobaczyć na niebie rosyjskich spadochroniarzy.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Ejection BOII

Sekcja w samolocie tuż przed katapultowaniem się

Kampania Edytuj

Pojawia się w misji "Celerium", gdzie służy do bezpiecznego wylądowania po locie w kombinezonie oraz w misji "Cordis Die", gdzie po walce samolotem FA38, David Mason wyskakuje z niego ze spadochronem. Ostatni raz pojawia się w misji "Dzień sądu", gdzie po wyskoczeniu z VTOLa, Mason razem z innymi żołnierzami używając spadochronów, lądują na terenie bazy.

Misje Grupy Uderzeniowej Edytuj

Arriving FOB Spectre BOII

Żołnierze JSOC tuż przed dotarciem do bazy

Pojawia się tylko w misji "Baza Widmo", gdzie dostajemy się przy jego pomocy do bazy.

Call of Duty: Ghosts Edytuj

Pierwszy raz pojawia się w misji "Dzień Federacji", gdzie na końcu misji Logan i reszta Duchów skaczą z wieżowca ze spadochronami. Potem pojawia się w misji "Ścigany", gdzie po zniszczeniu naszego samolotu skaczemy z niego ze spadochronem. Ostatni raz pojawia się w misji "Zerwane więzi", gdzie dzięki nim czołgi zrzucone z samolotów mogą bezpiecznie wylądować na ziemi.

Call of Duty: Warzone Edytuj

W tym trybie, jest on podstawowym wyposażeniem każdego gracza, przed wyskoczeniem z samolotu, a także już po wylądowaniu na ziemi. Spadochronu można użyć wiele razy np. aby zeskoczyć z wysokich budynków, czy wzgórz. Istnieje możliwość odcięcia spadochronu, czego rezultatem będzie szybki spadek gracza na ziemię. Nie oznacza to jednak, że gracz zginie, czy spadochron straci, bo nawet po jego odcięciu, będzie można go użyć kolejny raz.