Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops IIII. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Spiżowy byk (także Bezczelny byk) – broń i przedmiot do budowania, występujący w Call of Duty: Black Ops IIII na mapie IX.

Opis[]

Spiżowy byk jest odmianą tarczy unikalną dla mapy IX, kształtem przypominającą tytułowego byka. Chroni ona przed atakami przeciwników z tyłu gracza, gdy noszona na plecach, oraz z przodu, jeśli trzymana w rękach. Ponadto w tym drugim przypadku tarcza pełni funkcję broni. Mianowicie zapewnia dwa dodatkowe rodzaje ataku.

Jednym z nich jest atak wręcz przy pomocy kataru. Gracz wykonuje wtedy dwa zamachy bronią, każdy zdolny zabić jednym ciosem zwykłego zombie do 22. rundy. Katar posiada pewną charakterystyczną cechę. Za każdym razem, gdy gracz zabije nim 3 przeciwników, na ostrzu zapalą się 2 lampki. Zapalenie wszystkich 6, równoznaczne z zabiciem 9 przeciwników, powoduje podpalenie kataru. W tym stanie broń pozwala na zabicie kolejnych 8 przeciwników bez uszkadzania przy tym tarczy, po czym gaśnie. Zaatakowani wrogowie ponadto zostają podpaleni. Gdy katar zgaśnie, proces zaczyna się od nowa.

Drugi atak zwany ognistą burzą spiżowego byka polega na wystrzeleniu serii 30 płonących pocisków. Pozwala to na zadanie dużej ilości obrażeń przeciwnikom, jednak ze względu na wysoki odrzut i bardzo wysoką szybkostrzelność, atak ten jest mało precyzyjny. Ponadto każda rozpoczęta seria nie może zostać przerwana. Gracz w tym czasie posiada mocno ograniczone zdolności poruszania się, przez co staje się szczególnie wrażliwy na ataki zza pleców.

Miejsca występowania części[]

Do budowy spiżowego byka konieczne jest zdobycie trzech części: rogów, pancerza i kataru. Tarczę można zbudować na stole w rogu jamy.

Rogi

  • Komnata z Ołtarzem Ra – pod ścianą na prawo od gongu;
  • Komnata z Ołtarzem Ra – pod kolumną między M1897 Trebuchet a gongiem;
  • Komnata z Ołtarzem Ra – pod ścianą na lewo od barykady przy statui Ra;

Pancerz

  • Wieża Odyna: Kocioł – za drugą z kolei kolumną przy ścianie, idąc na wprost od strony tunelu;
  • Wieża Odyna: Wejście – na dolnej półce z tarczami przy schodach do kotła;
  • Komnata z Ołtarzem Odyna – w rogu pomieszczenia na lewo od schodów;

Katar

  • Wieża Zeusa: Łaźnia – na murku z płaskorzeźbą na lewo od schodów do wejścia do wieży;
  • Wieża Zeusa: Wejście – w dłoni posągu naprzeciwko schodów do komnaty;
  • Komnata z Ołtarzem Zeusa – na podstawie posągu naprzeciwko mostu zwodzonego;

Żelazny byk[]

Istnieje możliwość ulepszenia spiżowego byka do postaci żelaznego byka poprzez wykonanie trzech kroków. Niestety oprócz zmiany wyglądu oraz koloru płomieni pocisków i kataru na zielony, statystyki broni pozostają bez zmian.

Krok 1.

Na początku gracz musi udać się do komnaty z ołtarzem Zeusa, gdzie na dwóch kolumnach pod sufitem i na suficie może znaleźć trzy głowy byka. Używając tarczy, należy strzelić w każdą z głów, aby się zaświeciły. Następnie gracz powinien odwiedzić świątynię. Na suficie przy prawej kolumnie za Pack-a-Punchem powinna znajdować się przezroczysta, święcą część tarczy (pancerz). Należy strzelić w nią, aby spadła na ziemię, po czym można ją podnieść.

Krok 2.

W drugim kroku, gracz musi 4 razy podpalić katar w specyficzny sposób. Mianowicie, po zabiciu 8 dowolnych przeciwników następnym musi być dowolny katalizator, grasant bądź niszczyciel. Dodatkowym warunkiem jest jednak to, aby zabici przeciwnicy się nie powtarzali. Oznacza to, że gracz musi podpalić katar, zabijając np. 2 różnych katalizatorów, grasanta i niszczyciela. Warto zaznaczyć, iż ponowne zabicie tego samego przeciwnika nie unieważnia kroku tak samo, jak zniszczenie tarczy w tym procesie.

Jeśli gracz poprawnie wykona zadanie, może udać się do wejścia do świątyń Odyna i Zeusa. Naprzeciwko schodów do łaźni znajduje się posąg, który w ręce powinien trzymać przeźroczysty, świecący katar. Należy go podnieść.

Krok 3.

W tym kroku gracz musi najpierw podpalić katar. Następnie w tym stanie należy zabić jednego grasanta, niszczyciela i tygrysa. Nie można przy tym pozwolić, by katar zgasł. W przeciwnym wypadku krok należy powtórzyć. Następnie gracz może udać się do upadłego herosa. Nad przejściem do wejścia do świątyń Danu i Ra znajduje się ostatnia, przezroczysta, świecąca część (rogi). Wystarczy w nią strzelić i podnieść, po czym pozostaje odebrać ulepszoną wersję tarczy ze stołu w jamie.

Ciekawostki[]