BO4topright Ztr

Tarcza spektralna – broń i przedmiot do budowania, występujący w Call of Duty: Black Ops IIII na mapie Blood of the Dead.

OpisEdytuj

Tarcza spektralna jest specjalnym rodzajem tarczy, która oprócz zapewniania ochrony przed atakami z tyłu, gdy noszona na plecach i z przodu, gdy trzymana w rękach, posiada dodatkowe możliwości czyniące ją niezbędnym elementem wyposażenia. Podstawowym rodzajem ataku jest wyssanie sił. Poddany mu zombie czy piekielny pies zostaje unieruchomiony i po chwili umiera. Jego dusza zostaje natomiast zaabsorbowana przez tarczę. Czas wysysania zależy od wytrzymałości przeciwnika. Zaabsorbowanie trzech dusz umożliwia skorzystanie z drugiego rodzaju ataku – widmowego wybuchu. Pozwala on nie tylko na zabijanie zombie, ale również na aktywowanie różnych elementów mapy np. woltomierzy czy reanimację graczy. Trzy zaabsorbowane dusze zapewniają jeden ładunek widmowego wybuchu. Tarcza może posiadać maksymalnie dwa ładunki. Aby zaatakować widmowym wybuchem należy wycelować i strzelić. Samo wycelowanie daje dostęp do jeszcze jednej możliwości tarczy – widoku Afterlife. Pozwala on odkryć różnego rodzaju niewidzialne napisy i przedmioty.

Miejsce występowania częściEdytuj

Do skonstruowania tarczy spektralnej potrzeba trzech części: klucza strażnika, drzwi i widmowej esencji. Zbudować ją można na dowolnym stole do budowania.

Klucz strażnika

Klucz strażnika zostaje upuszczony przez pierwszego zabitego Brutusa.

Widmowa esencja

Widmowa esencja znajduje się na jednej ze skrzynek elektrycznych w bibliotece, Michigan Avenue lub Times Square.

Drzwi

Drzwi znajdują się na terenie tuneli pod cytadelą i China Alley:

  • na kręconych schodach,
  • na dole tuneli przezd wejściem na kręcone schody,
  • obok barykady w China Alley.

Dostrojona widmowa tarczaEdytuj

Tarczę spektralną można ulepszyć. Zwiększa to jej wytrzymałość i może ona przechowywać cztery ładunki widmowego wybuchu.

Aby ulepszyć tarczę należy wylosować w skrzynce kłódkę i użyć na niej wyssania sił. Gdy dziurka w kłódce zmieni kolor na błękitny, należy rzucić w nią Przywracaczem piekła. Jeśli poprawnie wykonano, kłódka zostanie zabrana, a gracz otrzyma nową, ulepszoną tarczę.

Pełne ładowanie tarczyEdytuj

Raz na rundę istnieje możliwość natychmiastowego uzupełnienia ładunków widmowego wybuchu do maksymalnej ilości. W tym celu należy odnaleźć iskrzącą się skrzynkę elektryczną i użyć jej, trzymając tarczę. Jeśli gracz nie posiada w rękach tarczy i skorzysta ze skrzynki, zostanie porażony i otrzyma 25 punktów obrażeń.

Miejsca występowania skrzynek:

  • tunel poprzeczny – przed wejściem do nowego budynku przemysłowego;
  • stacja zasilania – w pomieszczeniu z miejscem na skrzynkę losującą;
  • biblioteka – obok przejścia do bloku D;
  • blok więzienny – 2. piętro – przy zejściu do Michigan Avenue;
  • ambulatorium – przy wyjściu na dach;
  • Michigan Avenue – przed wejściem do przejścia transferowego;
  • Times Square — w rogu niedaleko przejścia do pryszniców;
  • prysznice – obok Maddox RFB;
  • tunele pod cytadelą – na szczycie windy, niedaleko schodów;
  • budynek 64 — naprzeciwko przejścia do doków;
  • most w dokach – niedaleko maszyny Perk-a-Cola.

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Paranormalna reanimacja obrazek osiągnięcia Paranormalna reanimacja (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
W Krwi żywych trupów reanimuj innego gracza z tarczą.