Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.
20px-Disambig-icon.png Dla broni specjalisty, patrz Tempest (broń specjalisty).

Tempest – specjalny przeciwnik, występujący w trybie zombie na mapie Mauer der Toten oraz w trybie Ognisko zarazy.

Opis

Tempest jest niebieską, krystaliczną istotą z Mrocznego Eteru otoczoną przez elektryczną aurę. Gdy nie atakuje gracza, porusza się powoli, unosząc się nad powierzchnią na niewielkiej wysokości. Po wykryciu celu, przeciwnik zaczyna poruszać się szybciej, wykorzystując przy tym swoją zdolność do teleportacji. Oprócz tego atakuje gracza przy pomocy wystrzeliwanych kul elektrycznych, które nie tylko zadają obrażenia, ale mogą też chwilowo wyłączać pojazdy, wliczając w to łazik zwiadowczy. Wszystkie te cechy sprawiają, że przed raz sprowokowanymi Tempestami trudno uciec. Gdy gracz oddali się od przeciwnika, ten teleportuje się bliżej niego, a podczas próby ucieczki pojazdem istnieje ryzyko zatrzymania i zniszczenia go. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest zabicie Tempesta. W przeciwieństwie do innych wrogów słabym punktem tego przeciwnika nie jest jego głowa, a świecący się na jego klatce piersiowej rdzeń, osłonięty przez pancerz z kryształów. Oprócz tego Tempest wrażliwy jest na działanie modyfikacji amunicji zgnilizna mózgu, która zwiększa zadawane mu obrażenia o 40%. Po zabiciu przeciwnika gracz otrzymuje 150 esencji w trybie Ognisko zarazy i 250 w trybie z rundami.

Tempesty po raz pierwszy pojawiły się w trybie Ognisko zarazy. Można ich tam spotkać wraz z innymi przeciwnikami podczas eksplorowania mapy, jak również podczas wykonywania zadań. Na mapie Mauer der Toten dwa Tempesty pełnią ważną rolę włączaniu zasilania. Odradzają się w dwóch określonych obszarach w Berlinie Wschodnim i Zachodnim, a po śmierci upuszczają po jednym bezpieczniku. Poza opisanym przypadkiem oraz krokiem 6. Easter Egga Tin Man Heart, na mapie w sposób naturalny nie odradza się więcej Tempestów. Możliwe jest jednak przywołanie trzech osobników przy pomocy przynęty Stacji Końcowej potrzebnej w kroku 2. wspomnianego Easter Egga.