Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

„Kontynuuj walkę z hordami nieumarłych i poszukaj śladów tego, co się ma zdarzyć...”
— Opis mapy

TranZit (lub Green Run) – jedenasta mapa trybu zombie, występująca w Call of Duty: Black Ops II.

Opis

Akcja dzieje się w północno-wschodniej Hanford Site w stanie Waszyngton w USA po wydarzeniach na mapach Moon i Nuketown Zombies. Ponieważ od tamtego czasu Edward Richtofen kontroluje zombie, a los pozostałych Ultimisów jest nieznany, TranZit zapoznaje graczy z nowymi postaciami z grupy Victis: Abigail "Misty" Briarton, Russman, Samuel J. Stuhlinger i Marlton Johnson. Wskutek wydarzeń każdy obszar mapy jest w pewnym stopniu pokryty lawą. Poruszanie się po niej zadaje obrażenia i powoduje podpalenie zombie. Cechą charakterystyczną mapy jest autobus, który stanowi podstawowy środek transportu. Kursuje on między pięcioma głównymi obszarami znacznie od siebie odległymi. Każda droga między kolejnymi przystankami pokryta jest gęstą mgłą ograniczającą widoczność. Co więcej spotkać tam można mieszkańców, którzy jeszcze bardziej utrudniają poruszanie się między obszarami. Podróż autobusem pozwala uniknąć spotkania z tymi stworzeniami. Mimo to mieszkańcy mogą stanowić pożytek przy korzystaniu z alternatywnego środka transportu jakim jest latarnia uliczna. Do jej zadziałania jak również innych funkcji potrzebne jest włączenie zasilania. Wiąże się to jednak z wypuszczeniem na mapę nowego przeciwnika jakim jest elektryczny zombie. Jeśli gracz chce tego uniknąć, może zawsze użyć alternatywnego źródła zasilania jakim jest turbina – jeden z przedmiotów do budowania. Umożliwia ona uruchomienie wybranej funkcji na ograniczony czas. Może to być np. inny przedmiot do budowania jak wieżyczka czy elektryczna pułapka. Można też zasilać maszyny Perk-a-Cola, lecz po ich wyłączeniu atuty przestają mieć efekt. Wśród nich znajduje się również nowy, Tombstone Soda, który pozwala na odzyskanie całego wyposażenia po odrodzeniu. Dotyczy to zarówno broni, jak i atutów. A skoro mowa o wyposażeniu warto wspomnieć jeszcze o dwóch przedmiotach do budowania jakimi są Tarcza Zombie, zapewniająca ochronę przed atakami, oraz Jet Gun – nowa Cudowna Broń. Z kolei w sytuacji awaryjnej istnieje możliwość skorzystania z banku i wypłacenia wcześniej zgromadzonych w nim punktów lub wyciągnięcia broni ze schowka, w którym może być przechowywana. Na mapie występują też ukryte ulepszenia zwane Perma-Perkami, które zapewniają graczom dodatkowe wsparcie.

Wraz z mapą TranZit dostępne dla graczy są również jej cztery mniejsze wersje: Zajezdnia autobusowa, Miasto, Farma i Knajpa. Każda z nich oferuje swój zestaw spośród trzech trybów gry: przetrwanie, Żałoba i Zawrócony. Na ostatniej z nich wraz z powiązanym z nią trybem Zawrócony, mogą zagrać jedynie gracze posiadający DLC Revolution.

Pomieszczenia

Mapa składa się z pięciu głównych i czterech sekretnych obszarów, po których poruszanie się nie naraża gracza na atak mieszkańców. Do pierwszej kategorii należą kolejne przystanki autobusu: zajezdnia autobusowa, knajpa, farma, elektrownia, miasto, zaś do drugiej: tunel, wieża transmisyjna, Nacht der Untoten i domek myśliwski.

Zajezdnia autobusowa

Osobny artykuł: Zajezdnia autobusowa

Zajezdnia autobusowa to miejsce, w którym zaczyna się rozgrywkę. Jest to też pierwszy przystanek autobusu. Znajdują się tutaj Quick Revive, części do turbiny wraz ze stołem do jej budowania, możliwa do pojawienia się część do autobusu, karta nawigacyjna oraz część (meteor) do Stołu nawigacyjnego. Na ścianach można kupić kosztujące 500 punktów bronie: M14 i Olympia. Na przystanku autobusowym znajduje się 7 barykad, jeden ze spawnów skrzynki losującej oraz troje drzwi: jedne z nich kosztują 750 punktów, a pozostałe zasilane są turbiną.

2013-02-10 00006.jpg
2013-01-16 00009.jpg
Menu zm map transit blit depot.png

Tunel

Pomiędzy zajezdnią autobusową a knajpą, autobus przejeżdża przez tunel. Na ścianie można tam kupić, kosztujące 1200 punktów Colt M16A1. W tunelu znajduje się część (silnik odrzutowy) do Jet Guna oraz może pojawić się część (deska) do Stołu nawigacyjnego.

2013-06-24 00003.jpg

Knajpa

Osobny artykuł: Knajpa

Drugi przystanek autobusu. Pojawia się tu po raz pierwszy skrzynka losująca. Znajdują się tu także atut o nazwie Speed Cola, oraz części i stół do budowania tarczy zombie. Mogą się tu także pojawić części do Stołu nawigacyjnego (radio) i autobusu. Na ścianach można kupić, kosztujące 1000 punktów MP5 oraz kosztujący 6000 puntów Galwakastet. Na terenie restauracji znajdują się 4 barykady oraz troje drzwi: dwoje z nich kosztują 750 punktów, a trzecie zasilane są turbiną.

2013-06-24 00006.jpg
Menu zm map transit blit diner.png

Farma

Osobny artykuł: Farma

Trzeci przystanek autobusu. Znajdują się tutaj Double Tap Root Beer, części i stół do budowania wieżyczki oraz schowek na broń. Mogą się tu też pojawić części do Stołu nawigacyjnego (skrzynka elektryczna) i autobusu. Na ścianie można kupić Remingtona 870 MCS oraz miny Claymore. Na farmie znajduje się 8 barykad, jeden ze spawnów skrzynki losującej oraz dwoje drzwi: pierwsze kosztują 750 punktów, a drugie zasilane są turbiną.

Wieża transmisyjna

Pomiędzy farmą a elektrownią rozciągają się pola kukurydzy. W pewnym miejscu można zauważyć drogę w głąb pola. Idąc od strony farmy, droga po lewej prowadzi pod wieżę transmisyjną. Wykonuje się tam Easter Egg Tower of Babble oraz buduje się Stół nawigacyjny.

Wieza transmisyjna tranzit.png
Pola kukurydzy pod wieza.png

Nacht der Untoten

Osobny artykuł: Nacht der Untoten

Idąc od strony farmy w stronę elektrowni, droga wgłąb pól kukurydzy po prawej stronie prowadzi do Nacht der Untoten. Miejsce to w porównaniu do oryginalnej mapy niewiele się różni. Brakuje barykad, schody są zburzone, a drzwi do pokoju "pomocy" zamknięte. Na ścianie brakuje zaś napisu "Ascend from darkness". W Nacht der Untoten znajduje się część (hamulec) do Jet Guna oraz może się tam pojawić część (radio) do Stołu nawigacyjnego.

Elektrownia

Czwarty przystanek autobusu. Na ścianie można tu kupić kosztujące 1200 punktów AK-74u. Znajdują tu się także części i stół do włącznika prądu i elektrycznej pułapki, atut o nazwie Tombstone Soda i część (kable) do Jet Guna. Może się tu też pojawić część (deska) do Stołu nawigacyjnego. W elektrowni znajdują się 4 barykady, jeden ze spawnów skrzynki losującej oraz troje drzwi: kosztujące 750 punktów drzwi do elektrowni, drzwi, które otwierają się po włączeniu prądu lub po zasileniu turbiną oraz żelazne drzwi z symbolem pioruna, które po zasileniu turbiną otwierają wejście do laboratorium w mieście.

2013-02-04 00026.jpg
2013-02-04 00031.jpg
2013-02-04 00028.jpg
Menu zm map transit blit power.png

Domek myśliwski

Idąc z elektrowni do miasta, trzymając się prawej strony, gracz dotrze do domku myśliwskiego. Na ścianie można tam kupić kosztujący 3000 punktów Nóż Bowie'go. W domku myśliwskim znajduje się także jedna z części (miernik ciśnienia) do Jet Guna.

2013-02-04 00024.jpg

Miasto

Osobny artykuł: Miasto

Piąty i ostatni przystanek autobusu. Znajdują się tutaj 2 maszyny Perk-a-Cola: Juggernog i Stamin-Up, a także stół do budowania Jet Guna, skarbiec w banku i dwa spawny skrzynki losującej. W mieście mogą się również pojawić części do Stołu nawigacyjnego (skrzynka elektryczna) i autobusu. Na ścianie można kupić kosztujący 250 punktów Semtex. W mieście spotkać można 10 barykad oraz siedmioro drzwi: troje po 750 punktów, jedno zasilane turbiną, dwoje drzwi w banku wysadzane granatami, oraz właz do laboratorium zasilany turbiną w elektrowni. We wspomnianym laboratorium, ukrytym w podziemiach banku, znajdują się części i stół do budowania Pack-a-Puncha. Zombie odradzają się tam przez kolejnych 5 barykad.

2013-02-04 00015.jpg
2013-06-24 00007.jpg
Laboratorium tranzit 1.png
Laboratorium tranzit 2.png
Menu zm map transit blit town.png

Autobus

Osobny artykuł: Autobus

Wnętrze autobusu także może być traktowane jako pomieszczenie. Znajduje się w nim 9 barykad, a na suficie można kupić B23R.

Dostępna broń

  Broń startowa  
Menu mp weapons 1911 big.png
Bo2 grenadeicon.png
  Broń na ścianie  
Menu mp weapons m14 big.png
Menu mp weapons olympia big.png
Menu mp weapons baretta93r big.png
Menu mp weapons mp5 big.png
Menu mp weapons ak74u big.png
Menu mp weapons m16 big.png
Menu mp weapons 870mcs big.png
Bo2 hud claymore.png
Menu zm weapons bowie.png
Menu zm weapons taser.png
Bo2 hud sticky grenade.png
  Skrzynka losująca  
Menu mp weapons five seven big.png
Menu mp weapons five seven big.png
Menu mp weapons judge big.png
Menu mp weapons kard big.png
Menu mp weapons python big.png
Menu mp weapons saiga12 big.png
Menu mp weapons srm big.png
Chicom CQB Menu Icon BOII.png
Menu mp weapons tar21 big.png
Type 25 Menu Icon BOII.png
Menu mp weapons saritch big.png
Menu mp weapons xm8 big.png
Menu mp weapons galil big.png
FAL menu icon BOII.png
Menu mp weapons dsr1 big.png
Menu mp weapons m82a big.png
Menu mp weapons hamr big.png
Menu mp weapons rpd big.png
Menu mp weapons rpg big.png
Menu mp weapons ballistic 80 big.png
Menu mp weapons m32gl big.png
Menu zm weapons raygun big.png
Ray Gun Mark II menu icon BOII.png
Bo2 hud empgrenade.png
Monkey Bomb model BOII.png
  Pozostała broń  
Menu zm weapons shield big.png
Menu zm weapons jetgun big.png

Dostępne funkcje

  Perk-a-Cola  
Quick revive bo2 icon.png
Juggernog bo2 icon.png
Double tap bo2 icon.png
Speed cola bo2 icon.png
Stamin-up bo2 icon.png
Tombstone icon.png
  Power-upy  
2013-02-25 00015.jpg
2013-05-01 00013.jpg
2013-02-10 00030.jpg
2013-02-10 00011.jpg
Der riese carpenter.png
Tranzit dodatkowe punkty.png
  Funkcje  
Wlacznik zasilania tranzit.png
Tranzit bus.png
Tranzit latarnia uliczna.png
Tranzit locker.png
Tranzit bank.png
Permaperk obtained.png
Tranzit pack-a-punch.png
  Przedmioty do budowania  
Turbina.png
Menu zm weapons shield big.png
Tranzit turret.png
Wlacznik zasilania tranzit.png
Tranzit electric trap.png
Menu zm weapons jetgun big.png
Tranzit pack-a-punch.png
NAVtabletranzit.jpg

Easter Eggi

  • Główny Easter Egg Tower of Babble.
  • Ukryta piosenka "Carrion".
  • Nacht der Untoten jako jeden z ukrytych obszarów.
  • Da się włączyć telewizor na farmie. Aby to zrobić trzeba pójść na farmę (przed włączeniem zasilania) i otworzyć domek. Telewizor znajduje się w salonie. Następnie należy podejść do telewizora i wcisnąć i przytrzymać przycisk użycia tak długo, aż gracz usłyszy pewien dźwięk. Potem należy udać się do elektrowni, włączyć zasilanie i wrócić na farmę, po czym powtórzyć interakcję z telewizorem.

Osiągnięcia i trofea

Autobus imprezowy nieumarłych obrazek osiągnięcia.png Autobus imprezowy nieumarłych (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
Na TranZit ukończ wszystkie dodatki autobusu w trakcie 1 gry.
Biopaliwo obrazek osiągnięcia.png Biopaliwo (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
Na TranZit użyj alternatywnego środka transportu.
Nie masz nade mną żadnej władzy obrazek osiągnięcia.png Nie masz nade mną żadnej władzy (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
Na TranZit pokonaj "jego", unikając "jego" ataków.
Nie sądziłem, że istnieją obrazek osiągnięcia.png Nie sądziłem, że istnieją (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
Na TranZit, zabij jednego z mieszkańców lasu, kiedy się do ciebie przyczepi.
Nie strzelaj na oślep obrazek osiągnięcia.png Nie strzelaj na oślep (Brązowe Bronze.png) (30Gamerscore.png)
Na TranZit otwórz wszystkie drzwi, unikając podpalenia.
Promocja obrazek osiągnięcia.png Promocja (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
Na TranZit, kup 2 różne atuty, zanim włączysz zasilanie.
Światło ich oczu obrazek osiągnięcia.png Światło ich oczu (Brązowe Bronze.png) (5Gamerscore.png)
Na Green Run użyj 1 IEM do spacyfikowania co najmniej 10 zombie.
Wieża Bablania Wieża Bablania (Srebrne Silver.png) (75Gamerscore.png)
Na TranZit TranZytu wykonaj polecenia głosów.
Wyposażenie ma znaczenie obrazek osiągnięcia.png Wyposażenie ma znaczenie (Brązowe Bronze.png) (25Gamerscore.png)
Na TranZit zdobądź 4 różne elementy wyposażenia w trakcie 1 gry.
Zatancz na moim grobie.jpg Zatańcz na moim grobie (Brązowe Bronze.png) (5Gamerscore.png)
Zdobądź swój nagrobek na Green Run.

Ciekawostki

  • Elektrownia miała być oddzielną mapą w trybie przetrwania i Żałoba.
  • "Carrion" nie jest pierwszą sekretną piosenką na tej mapie. Jeszcze przed odpowiednią aktualizacją rolę tę pełnił utwór "Imma Try It Out" wykonany przez Skrillexa i Alvina Riska. Przez pewien okres czasu możliwe było również włączenie jednej z trzech piosenek poprzez aktywację misiów w różnej kolejności. Trzecim utworem był "Carry On" wykonany prze zespół Avenged Sevenfold.
  • W mieście przy kręgielni na górze znajduje się metalowa strzałka z napisem "Moon". Może to nawiązywać do ostatniej mapy w trybie zombie w Call of Duty: Black Ops – Moon.
  • Ta mapa przypomina lokacje z serialu "The Walking Dead".
  • W polach kukurydzy można usłyszeć upiorny śmiech małej dziewczynki. Najlepiej ją słychać pod Wieżą transmisyjną, gdzie nie atakuje nas mieszkańcy.

Wideo

Green Run Tranzit Game over song Kevin Sherwood Brian Tuey Call of Duty Black Ops 2