Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Ghosts. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Advanced Warfare Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Infinite Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops IIII. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch. Temat tego artykułu pojawił się w trybie Zombie produkcji Infinity Ward.

Tyrolka – funkcja, występująca w Call of Duty: World at War, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Ghosts, Call of Duty: Advanced Warfare, Call of Duty: Black Ops III, Call of Duty: Infinite Warfare i Call of Duty: Black Ops IIII. Zapewnia szybką podróż pomiędzy dwoma punktami obszaru.

Call of Duty: World at War

Tyrolka po raz pierwszy pojawia się na mapie trybu zombie Shi No Numa pod postacią platformy zawieszonej na linie. Początkowo zlokalizowana jest w drugiej części piętra chaty i nie może być użyta. Należy ją wpierw aktywować przy pomocy dźwigni przed wejściem do kwatery doktora. Spowoduje to przywołanie tam platformy, skąd po 40 sekundach może zostać użyta za 1500 punktów. Każde kolejne użycie funkcji wymaga ponownego odczekania wspomnianej chwili czasu oraz uiszczenia opłaty. Platforma w trakcie poruszania się jest w stanie zabić zombie i ogłuszyć graczy stojących na jej drodze.

Call of Duty: Black Ops

Kampania

Tyrolki pojawiają się dwa razy w trakcie kampanii. Pierwszy raz ma to miejsce w misji "Operation 40". Mason, Woods i Bowman wykorzystują je, aby dostać się na dziedziniec willi Fidela Castro. Kolejnym przypadkiem jest misja "Dekret prezydenta", w której tyrolka służy do szybkiego dostania się do Weavera.

Multiplayer

Dwie tyrolki występują na mapie Kowloon w budynku na środku mapy. Stamtąd dzięki nim można dostać się do wybranego punktu odradzania drużyn. Podczas używania tyrolki gracz nie może strzelać, przez co jest narażony na ataki wrogów.

Tryb Zombie

W trybie Zombie tyrolki pojawiają się na mapie Call of the Dead. Podobnie jak na mapie Kowloon z trybu multiplayer umożliwiają podróż tylko w jedną stronę: z nadbudówki na plażę i z latarni morskiej na dziób. Aby skorzystać z tyrolki, wystarczy wskoczyć na nią. Jedynym warunkiem jest otwarcie przejścia do celu. W przeciwnym razie dostęp do tyrolki jest zablokowany. Podczas podróży możliwe jest strzelanie z biodra, ale za to nie można przeładowywać broni. Co więcej zombie i George A. Romero również mogą korzystać z tyrolki, co czynią, gdy podążają za używającym jej graczem.

Wraz z powrotem mapy Shi No Numa w DLC Rezurrection powraca również tyrolka. Nie zmienia przy tym swoich właściwości w stosunku do wersji World at War.

Cotd zipline.png
Tyrolka Call of the Dead latarnia.png

Call of Duty: Ghosts

Tyrolka pojawia się na początku misji "Dzień Federacji". Zostaje użyta do przedostania się do budynku, w którym przebywa Wiktor Ramos.

Call of Duty: Advanced Warfare

Niejednokrotnie tyrolki występują w kampanii. W misji "Rozszczepienie", Mitchell i Gideon używają jej z pokładu śmigłowca, aby dostać się do elektrowni. Przeciwnicy z kolei korzystają z tyrolek w misjach "Wprowadzenie", "Katastrofa" i "Armada".

Call of Duty: Black Ops III

Tyrolka pojawia się na mapie Zetsubou No Shima przed jednym z wejść do laboratorium A. Po otwarciu przejścia do doków, możliwa jest dwukierunkowa podróż pomiędzy tymi obszarami. Skorzystanie z niej kosztuje 250 punktów.

Tyrolka ponownie pojawia się na mapie Shi No Numa w niezmienionej postaci.

Call of Duty: Infinite Warfare

Cztery tyrolki występują na mapie Rave w Redwoods.

Call of Duty: Black Ops IIII

Tyrolki pojawiają się na mapie Tag der Toten. Podobnie jak na mapie Call of the Dead umożliwiają podróż tylko w jedną stronę oraz strzelanie z biodra w trakcie jazdy bez możliwości przeładowywania broni, a także pozwalają zombie na korzystanie z nich. Z tyrolki można skorzystać w dziewięciu miejscach:

  1. Doki → Latarnia – Poziom 4.
  2. Latarnia – Poziom 4. → Doki
  3. Latarnia – Poziom 4. → Ładownia
  4. Latarnia – Poziom 4. → Wejście do ośrodka
  5. Stacja latarniana → Pokład słoneczny
  6. Pokład słoneczny → Plaża
  7. Fordek → Latarnia – Poziom 4.
  8. Wejście do ośrodka → Rufa
  9. Wejście do ośrodka → Doki
Tyrolka Tag der Toten doki.png
Tyrolka Tag der Toten latarnia – poziom 4., doki.png
Tyrolka Tag der Toten latarnia – poziom 4., ładownia.png
Tyrolka Tag der Toten latarnia – poziom 4., wejście do ośrodka.png
Tyrolka Tag der Toten stacja latarniana.png
Tyrolka Tag der Toten pokład słoneczny.png
Tyrolka Tag der Toten fordek.png
Tyrolka Tag der Toten wejście do ośrodka, rufa.png
Tyrolka Tag der Toten wejście do ośrodka, doki.png

Przed skorzystaniem z tyrolek nr 6-7, konieczne jest odpowiednie ustawienie liny. Aby tego dokonać, należy odnaleźć korbę tyrolki i zamontować ją na odpowiednim mechanizmie wciągarki. Następnie, przytrzymując przycisk użycia, wystarczy obrócić korbą, aż do oporu. Tyrolka nr 6 jest ustawiana wciągarką na pokładzie słonecznym, zaś ta zlokalizowana na głównym pokładzie ustawia linę nr 7. Po jednej z korb można znaleźć na rufie i fordeku w trzech miejscach:

  • rufa – przy burcie obok żółtych beczek po prawej stronie od noża Bowiego;
  • rufa – pod wyjściem dla zombie, wewnątrz małego pomieszczenia;
  • rufa – naprzeciwko maszyny Perk-a-Cola Woda, po prawej stronie;
  • fordek – za czerwonym kontenerem, wchodząc od strony głównego pokładu z lewej burty;
  • fordek – przy burcie, po lewej stronie od Auger DMR;
  • fordek – przy kontenerze, po lewej stronie od miejsca na skrzynkę losującą.
Tyrolka Tag der Toten korba rufa 1.png
Tyrolka Tag der Toten korba rufa 2.png
Tyrolka Tag der Toten korba rufa 3.png
Tyrolka Tag der Toten korba fordek 1.png
Tyrolka Tag der Toten wciągarka pokład słoneczny.png
Tyrolka Tag der Toten wciągarka główny pokład.png

Aby użyć tyrolek nr 1, 4, 5 i 7-9, należy wyposażyć się w rączkę tyrolki. Uzyskuje się ją od pustelnika po ustawieniu lin nr 6-7, jak opisano wyżej.

Tyrolka Tag der Toten rączka tyrolki.png