FANDOM

Cod4topright Findmakarovicon MW2icontr BlackopsNewTopright MW3tr MWRtopright Mw2ghosttr RealWorldtr
Ukraina – kraj leżący w Europie Wschodniej, który graniczy m. in. z Polską i Rosją. Występuje epizodycznie w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare 3. Pojawia się także w Operacji Kingfish i komiksie Modern Warfare 2: Ghost.

Historia Edytuj

Ukraina na krótko powstała w okresie po I wojnie światowej w wyniku uniezależnienia się od Imperium Rosyjskiego. Jednak już kilka lat później większość jej terenów została wcielona do Związku Radzieckiego.

Po II wojnie światowej część terenów podlegających Polsce wcielono do Ukraińskiej SRR.

Zimna wojna Edytuj

Podczas zimnej wojny teren Ukrainy był bardzo ważnym obiektem gospodarczym i militarnym ZSRR. To tutaj w 1972 roku zbudowano osławioną elektrownię jądrową w Czarnobylu oraz miasto Prypeć w 1970, które było miejscem zamieszkania dla pracowników elektrowni. Niedaleko tych miejsc wybudowano także radar Duga-2 zwany okiem Moskwy, który miał ostrzegać Blok Wschodni przed ewentualnym atakiem z Zachodu.

Zona-Czarnobyl

Krajobraz Prypeci po katastrofie w 1986 r.

W 1986 roku doszło do katastrofy elektrowni w Czarnobylu. W trybie pospiesznym ewakuowano miasto Prypeć, które od tego czasu było miastem widmo, a wokół elektrowni utworzono tzw. Zonę, czyli obszar zamknięty.

Czasy współczesne Edytuj

W 1991 roku Ukraina uzyskała niepodległość poprzez rozwiązanie Związku Radzieckiego.

W 1996 roku w rejonie czarnobylskiej Zony miało dojść do transakcji, w której przywódca rosyjskiej partii Ultranacjonalistycznej, Imran Zachajew, miał sprzedać pręty paliwowe z dawnej elektrowni jądrowej. Za to mógł zdobyć wpływy i pieniądze, które chciał wydać na swoją armię. Zachodnie państwa zaczęły działać. W rejon miasta Prypeć wysłano dwóch brytyjskich snajperów, którzy mieli zlikwidować Zachajewa ochranianego m. in. przez ukraińskich najemników. Zamach się nie udał, a Rosjanin uszedł z życiem.

Ghost komiks AK-47-0

Zamach terrorystyczny na ukraińską podstawówkę.

W nieznanym czasie w XXI wieku doszło w tym państwie do kilku zamachów terrorystycznych dokonanych przez Ultranacjonalistów (z Władimirem Makarowem na czele). Oprócz rozstrzelania tu wysłannika Mossadu i kradzieży kilku milionów z kijowskiego banku, doszło tu do głośnego zamachu terrorystycznego na pewną szkołę podstawową. Jednak dzięki agentom SAS udaremniono atak.

Osobny artykuł: Find Makarov: Operation Kingfish

W 2013 roku Makarow był już szczególnie ścigany przez zachodnie służby. Miał on bazę w ukraińskich Karkonoszach. 8 października połączone siły Delta Force i Task Force 141 zaatakowały tę bazę. Niestety, cel nie znajdował się tam w tym czasie.

Osobny artykuł: III wojna światowa

W 2016 roku doszło do napaści Rosji na Europę Zachodnią. Nieznany jest udział tego kraju w tym konflikcie.

Multiplayer Edytuj

Niektóre mapy trybu wieloosobowego w serii Call of Duty mają miejsce na Ukrainie, głównie w okolicach Czarnobyla i Prypeci.

Operacje specjalne Edytuj

W Call of Duty: Modern Warfare 2 w trybie Operacji Specjalnych jedna z misji, konkretnie misja "Ukryty" ma miejsce w czarnobylskiej Zonie, czyli na terenie Ukrainy. Tam gracz w kamuflażu Ghillie ma za zadanie niepostrzeżenie przemknąć pomiędzy patrolami wroga, aby dojść do punktu ewakuacji.

Ciekawostki Edytuj

  • W przerywniku do misji "Liczby" w Call of Duty: Black Ops Ukraina jest pokazana jako niepodległe państwo. Jest to niedociągnięcie, ponieważ akcja gry dzieje się w 1968 roku, a wtedy państwo to znajdowało się w granicach ZSRR.
  • W misji "Alpinista" na niektórych skuterach śnieżnych widać herb Ukrainy.
  • Film krótkometrażowy "Operacja Kingfish" opowiadający o próbie schwytania Makarowa informuje, że akcja dzieje się w Karkonoszach na terenie Ukrainy, chociaż tak naprawdę Karkonosze znajdują się w Polsce.