FANDOM

Cod5topright BlackopsNewTopright BO2topright BO3topright BO4topright Ztr

Włącznik zasilania – jedna z funkcji trybu Zombie pojawiająca się na prawie każdej mapie opowieści o Eterze. Wyjątkami są Nacht der Untoten, Shi No Numa, Przystanek autobusowy, Restauracja, Farma, Miasto, Mob of the Dead, Origins, Shadows of Evil i Revelations. Zapewnia zasilanie na całej mapie oraz dostęp do innych funkcji takich jak maszyny Perk-a-Cola, Pack-a-Punch itp.

Miejsca występowaniaEdytuj

Poniżej opisano miejsca występowania włącznika zasilania na każdej z map oraz dodatkowe informacje.

VerrücktEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się po drugiej stronie mapy od pomieszczenia startowego, naprzeciwko pierwszego spawnu skrzynki losującej. Użycie go powoduje dodatkowo otwarcie drzwi dzielących graczy na początku rozgrywki oraz umożliwia korzystanie z pułapek.

Der RieseEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się na dziedzińcu za pierwszym spawnem skrzynki losującej. Użycie go opuszcza most nad dziedzińcem oraz pozwala na korzystanie z teleporterów i pułapek.

Kino der TotenEdytuj

Włącznik zasilania znajduje na scenie obok M16. Użycie go odsłania kurtynę i uruchamia projekcję, otwiera drzwi do głównego holu, umożliwia korzystanie z teleportera, elektrycznych pułapek, ognistych pułapek i wieżyczek oraz wpuszcza na mapę pełzających zombie.

"Five"Edytuj

Włącznik zasilania znajduje się w laboratorium na najniższym piętrze. Użycie umożliwia, zmianę poziomu DEFCON, korzystanie z teleporterów i pułapek oraz pozwala na pojawienie się pełzających zombie i Złodzieja z Pentagonu.

AscensionEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się na najwyższym piętrze głównego budynku. Użycie go pozwala na latanie lądownikami, start rakiety, korzystanie z wieżyczek i ognistych pułapek oraz zmienia tło gry z czarno-białego na kolorowe.

Call of the DeadEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się w najwyższej części statku. Użycie go pozwala na korzystanie z wyrzutnika i pojawianie się Pack-a-Puncha.

Shangri-LaEdytuj

Dwa włączniki zasilania znajdują się obok siebie w pobliżu noża Bowie'go. Użycie ich umożliwia korzystanie ze zjeżdżalni wodnej oraz wagonika.

MoonEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się w pomieszczeniu za tunelami 6 i 11. Użycie go przywraca grawitację oraz tlen we wszystkich pomieszczeniach wewnątrz Griffin Station, pozwala na włączanie się koparek oraz używanie wind grawitacyjnych.

Green RunEdytuj

Green Run to jedyna mapa, na której należy zbudować włącznik zasilania. Potrzebne są do tego trzy części: panel, dźwignia i ręka. Wszystkie te części oraz stół do budowania można znaleźć w pierwszej części elektrowni. Użycie włącznika zasilania otwiera drzwi do drugiej części elektrowni, umożliwia korzystanie z latarni ulicznych bez użycia turbiny oraz wypuszcza elektrycznego zombie, przez co na całej mapie trwa burza, a on sam może zacząć się pojawiać. Tranzit to także pierwsza mapa, na której można wyłączyć zasilanie, lecz jest to jedynie część drogi Maxisa w Easter Eggu Tower of Babble.

Die RiseEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się na 57. piętrze drugiego wieżowca w zakładzie krawieckim. Użycie go otwiera windy i pozwala na podróżowanie nimi.

BuriedEdytuj

Włącznik zasilania znajduje się na piętrze sklepu z cukierkami. Użycie go uruchamia jedynie maszyny Perk-a-Cola i Pack-a-Puncha.

The GiantEdytuj

Tak samo jak na Der Riese włącznik zasilania znajduje się na drugim dziedzińcu. Również i tu użycie go opuszcza most nad dziedzińcem oraz pozwala na korzystanie z teleporterów i pułapek.

Der EisendracheEdytuj

Na tej mapie włącznik zasilania znajduje się w zbrojowni w pobliżu generatorów. Użycie go otwiera przejścia do bastionu, krypty rodzinnej, krypty, składu amunicji oraz główne drzwi do centrum kontroli lotów kosmicznych. Zapewnia on również zasilanie dla elektrycznej pułapki, pułapki bramowej, promienia śmierci, Wundersphere i MTD.

Zetsubou No ShimaEdytuj

Na mapie Zetsubou No Shima włącznik zasilania znajduje się w bunkrze w pomieszczeniu z zasilaniem. Przed jego użyciem należy wcześniej uruchomić dwa generatory zlokalizowane w laboratoriach A i B. W tym celu gracz musi nalać pełne wiadro wody do każdego z nich. Generatory przez 4 minuty zapewniają zasilanie dla obszaru danego laboratorium. Uruchomienie obu umożliwia otwarcie drzwi do bunkra. Po dotarciu do pomieszczenia z zasilaniem należy jeszcze usunąć pajęczynę z turbiny, znajdującej się pod wodą naprzeciwko włącznika. Tuż po tym gracz zostaje zamknięty pod wodą i musi zabić pewną ilość zombie. Należy przy tym uważać na ilość powietrza, którą można uzupełniać, wynurzając się w kilku miejscach. Po wszystkim jeżeli generatory z laboratoriów pozostają włączone, wystarczy użyć włącznika zasilania, aby zapewnić zasilanie na całej mapie dla maszyn Perk-a-Cola, Pack-a-Puncha, pułapki ze śmigła, wiatrakowej pułapki, rur ściekowych i linki do zjazdów.

Gorod KroviEdytuj

Włącznik zasilania zlokalizowany jest w dowództwie smoka. Użycie go otwiera przejścia prowadzące do fabryki czołgów i magazynu, a także pozwala na skorzystanie z wyrzucającej pułapki, promienia z oczu giganta, palca giganta i elektrycznej pułapki. Ponadto od momentu włączenia zasilania zombie mogą upuszczać walce kodów, dzięki którym możliwe jest wzywanie modułów Groph.

Blood of the DeadEdytuj

Na mapie występują dwa włączniki zasilania. Pierwszy zlokalizowany jest w stacji zasilania i zapewnia zasilanie funkcjom po zachodniej stronie więzienia. Wśród nich znajdują się maszyna Perk-a-Cola i wirująca pułapka. Umożliwia również otwarcie bramy prowadzącej na pomost i korzystanie z kwasowej pułapki. Aby zasilić pozostałe funkcje należy udać się do małego pomieszczenia w budynku 64. Znajdują się tam trzy włączniki zasilania, z czego jeden z nich jest wyłączony. Użycie go powoduje zasilenie gondoli, wiatrakowej pułapki i pozostałych maszyn Perk-a-Cola. Otwiera również przejścia: między Times Square a prysznicami, do tunelu transferowego i na dach. Umożliwia korzystanie z szybkiej podróży i powoduje odrodzenie się Brutusa.

ClassifiedEdytuj

Podobnie jak na mapie "Five" włącznik zasilania znajduje się w południowych laboratoriach na najniższym piętrze. Również i tu użycie go zapewnia możliwość zmiany poziomu DEFCON, korzystania z teleporterów i pułapek oraz pozwala na pojawienie się pełzających zombie.

Alpha OmegaEdytuj

Na mapie Alpha Omega włącznik zasilania znajduje się w stacji zasilania. Użycie go uruchamia maszyny Perk-a-Cola, Pack-a-Puncha i pułapki, aktywuje platformy MTD, a także otwiera przejścia: między wejściem do ośrodka, a centralną ulicą oraz do bunkra w ogródkach żółtego i zielonego domu. Włącznik zasilania nie wpływa na pozostałe przejścia. Te prowadzące do bunkra w pokoju operacyjnym i izolatce otwierane są po uruchomieniu systemu wentylacji. Przejścia między celami, a ogródkiem żółtego domu oraz między ośrodkiem transfuzyjnym, a ogródkiem zielonego domu zostają otwarte dopiero po odblokowaniu Pack-a-Puncha. Alpha Omega to druga mapa, na której zasilanie może zostać wyłączone, co jest tematem jednego z kroków Easter Egga Electromagnetic Awakening Party.

Osiągnięcia i trofea Edytuj

Szalenstwo bez zasilania Szaleństwo bez zasilania (Brązowe Bronze) (30Gamerscore)
Dotrzyj do 10 rundy w Die Rise, zanim włączysz zasilanie
Bez mocy obrazek osiągnięcia Bez mocy (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
W Ściśle Tajne dotrzyj do rundy 20, nie włączając zasilania.

CiekawostkiEdytuj

  • Na włącznikach zasilania w Call of Duty: World at War i Call of Duty: Black Ops widnieje napis "Hochspannung Vorsicht! Lebensgefahr!" (pol. "Uwaga wysokie napięcie! Zagrożenie życia."). Wyjątkiem jest mapa Ascension, na której napisane jest "Внимание! Не вводите Без разрешения" (pol. "Uwaga! Nie wchodzić bez pozwolenia.")
  • Na mapach Verrückt, Der Riese, Tranzit i Die Rise dźwignia włącznika zasilania jest trzymana przez rękę.
  • Mapy Tranzit, Die Rise, Buried i Blood of the Dead to jedyne mapy, na których zasilanie można włączyć już w pierwszej rundzie bez używania GobbleGum ani eliksirów.
    • Jedynie na mapie Buried można tego dokonać bez wydawania ani jednego punktu.
  • Wszystkie główne Easter Eggi wymagają włączenia zasilania. Nawet Tower of Babble drogą Maxisa, który wymaga włączenia zasilania po to, aby móc je wyłączyć.