FANDOM

AWtopright
20px-Disambig-icon.png Dla podobnej serii ofiar występującej w Call of Duty: Black Ops 2, patrz Samolot VTOL .

Warbird - helikopter występujący w grze Call of Duty: Advanced Warfare.

Kiedy zostaje wezwany gracz przejmuje kontrolę nad jego uzbrojeniem (działkami i rakietami). Działa podobnie do samolotu VTOL z Call of Duty: Black Ops 2. Jednak inni gracze mogą nam pomóc w kontrolowaniu go tzn. mogą oni używać innej broni (tzn. jeśli my używamy rakiet to drugi gracz będzie używał działka). Żeby zabić wroga wystarczy około 5 strzałów. Niestety jego działko może się przegrzewać więc trzeba wtedy poczekać aż znowu będziemy mogli z niego strzelać. Helikopter używa flar aby powstrzymać wrogie rakiety. Może on zmylić wszystkie 4 pociski z M7 Stinger za jednym razem. Posiada dwa sloty na flary więc wystarczy dwa razy strzelić aby go zniszczyć. Flary jednak nie zatrzymają rakiet MAHEM i MAAWS, gdyż ta pierwsza działa jak RPG i nie namierza celu, a druga posiada laser, którym gracz nakierowuje rakietę na cel. Gracz może sam go kontrolować lecz może to być trudne dlatego jest możliwość dodania modułów, które zmienia właściwości drona jednak każde z nich kosztuje konkretną ilość punktów co zwiększa liczbę punktów potrzebną do zdobycia tej serii punktów:

  • Agresor (50 punktów) - sztuczna inteligencja kontroluje helikopter i sama wyszukuje wrogów.
  • Obrońca (50 punktów) - sztuczna inteligencja kontroluje helikopter i zostaje blisko gracza.
  • Dodatkowe flary (100 punktów) - dodaje dodatkowe flary aby zatrzymać więcej rakiet.
  • Kamuflaż (150 punktów) - helikopter staje się niewidzialny dzięki czemu nie może być zestrzelony ani namierzony rakietami.
  • Dodatkowy czas (200 punktów) - dłuższy czas lotu pojazdu.
  • Skrzydłowy (200 punktów) - gracz który pomaga kontrolować pojazd dostaje działko.
  • Rakiety (300 punktów) - dodaje rakiety jako dodatkową broń.