Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2. Temat tego artykułu pojawił się w książce Soap's Journal Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered.

Wejście (Atak w menu wyboru misji w MW2, Zatrzymanie w MW2CR) – ostatnia misja aktu pierwszego w Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered. Jej celem jest schwytanie Alejandro Rojasa w faveli, gdzie przed Task Force 141 broni go brazylijski gang.

Opis

Po ataku terrorystycznym dokonanym przez Władimira Makarowa cały świat był przekonany, że za atak odpowiedzialni są Amerykanie. Generał Shepherd miał na ten temat inne zdanie. Przy pomocy łuski od naboju CIA dowiedziała się, że broń potrzebną do przeprowadzenia zamachu dostarczyły Makarowowi brazylijskie gangi z Alejandro Rojasem na czele. Task Force 141 wybrała się więc z misją pojmania go do Rio de Janeiro.

Po przybyciu do miasta agenci poczęli śledzenie samochodu członków gangu. To ich doprowadziło do asystenta Rojasa, który był pierwszym celem do pojmania. Pomiędzy członkami milicji wywiązała się jednak strzelanina, a asystent zdał sobie sprawę, że śledzą go zachodnie służby, więc rozpoczął ucieczkę do faveli. Dogonił go sierżant Sanderson, który postrzelił go w nogę. Po tym kpt. MacTavish oraz porucznik Simon "Ghost" Riley wzięli go w ustronne miejsce i zaczęli go torturować, by ten wyjawił lokalizację swojego szefa. W tym czasie Roach, Meat i Royce poszli do faveli, gdzie napadły na nich brazylijskie gangi. Rozpoczęła się długa strzelanina, w której utrudnieniem była obecność cywili, których nie można było zabić. Przewagi liczebnej wroga nie mogli udźwignąć Royce i Meat, którzy po jakimś czasie zmarli. Roach był zdany sam na siebie. Po długiej walce przebił się on przez początkowe oddział milicji. Wtedy skontaktował się z nim MacTavish. Poinformował go, że zdobyli interesujące ich informacje i razem z Ghostem włączyli się do walki. Rozkazał tylko Roachowi iść w górę faveli. Idąc wyżej Sanderson napotykał coraz większe i bardziej zdeterminowane oddziały milicji. Walka z nimi zajmowała młodemu żołnierzowi coraz więcej czasu. W tym samym momencie MacTavish zlokalizował uciekającego Rojasa. Zakazał kompanom strzelać w jego kierunku, by nie ryzykować. Po tym wszyscy trzej żołnierzy skupili się na przeciwniku. Gdy wydawało się, że będący na dachu Rojas zdoła uciec, złapał go MacTavish, który zrzucił go na samochód i pojmał. Misja zakończona powodzeniem. Brazylijczyka wzięto na przesłuchanie.

Dziennik Soapa

John "Soap" MacTavish opisał tę misję w swoim dzienniku łącząc je z opisem kolejnej misji. Opisał on główne cechy fizyczne Makarowa oraz Rojasa. Na kolejnej stronie wspominał stratę Meata oraz pochwalił Roacha, że gdy znalazł się sam to potrafił sobie poradzić. Porównywał też złapanie Rojasa i jego asystenta do próby pojmania Wiktora Zachajewa pięć lat wcześniej. Zwrócił uwagę na dobry plan Ghosta wyciągania informacji od wrogów za pomocą rażenia ich prądem oraz napisał, że Zachajew jest jego ostatnim jeńcem, który się zastrzelił.

Postacie

Bronie

  Broń startowa  
Weapon masada iron.png
Weapon m1014.png
Frag II.png
Granat blyskowy ikona menu mw2.png
  Broń do znalezienia  
AK47.png
256px-Desert Eagle menu icon MW2.png
Dragunov third person view MW2.png
Weapon fnfal.png
256px-Glock18.png
M4A1.png
Weapon m9beretta mw2.png
Mini Uzi menu icon MW2.png
Model 2.png
MP5K.png
Ranger.png
Weapon rpd.png
Weapon rpg7 mw2.png

Osiągnięcia

Odszukaj i zabij.jpg Odszukaj i zabij (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
Znajdź Rojasa w faveli.
Turysci.jpg Turyści (Srebrne Silver.png) (25Gamerscore.png)
Ukończ 'Wejście' i 'Gniazdo szerszeni' na poziomie Weteran.

Ciekawostki

  • Od momentu wyjścia z auta do momentu pojmania asystenta Rojasa gracz ma nieskończony sprint.
  • Na początku misji asystent Rojasa oddaje 15 strzałów z pistoletu Desert Eagle mimo, iż w grze magazynek broni mieści tylko 7 naboi, a w rzeczywistości broń ta może ich pomieścić nie więcej niż 9 w magazynku i jeden w komorze.
  • Van, który jest śledzony na początku misji nie ma kierowcy do momentu zatrzymania się.
  • W łazience jednego z budynków można zauważyć misia Teddy przyczepionego do ściany nożem wbitym w głowę misia, niedaleko oka. Było to nawiązanie do końcowych scen gry.
  • Plakaty widoczne w faveli pokazują, że w okolicy ma się odbywać show Griggsa. Griggs to postać znana z Call of Duty 4: Modern Warfare.
  • W niektórych momentach da się zauważyć cywili, którzy starają się pomóc graczowi.
  • W początkowej wersji gry asystent Rojasa miał mieć worek na głowie, a ponadto miał go torturować ktoś inny.
  • Nazwy tej misji w różnych wersjach językowych różnią się od siebie. Po angielsku jest to "Zdjęcie" (zastrzelenie), w rosyjskiej "Polowanie", w niemieckiej "Dostęp", hiszpańskiej "Lądowanie", a we francuskiej "Konfrontacja".
  • W oryginalnej wersji Call of Duty: Modern Warfare 2, do torturowania Rojasa Ghost wykorzystuje akumulator i klemy, a w zremasterowanej wersji palnik.

Galeria

TakeDownSurrender.jpg