FANDOM

BlackopsNewTopright

Wichariew (ros.Вихарев) - postać epizodyczna występująca w Call of Duty: Black Ops w misji "Projekt Nova".

Życiorys Edytuj

Wichariew był żołnierzem Armii Czerwonej, konkretnie należał do 3. armii uderzeniowej. Prawdopodobnie był weteranem II wojny światowej.

Operacja "Olimp" Edytuj

Wichariew jako wyszkolony żołnierz znalazł się w składzie oddziału specjalnego 3. armii uderzeniowej, który wziął udział w operacji "Olimp". Ta misja polegała na zajęciu tajnej niemieckiej broni, która znajdowała się na statku Kriegsmarine, który osiadł na lodzie u wybrzeży Kanady za kołem podbiegunowym północnym. Drugim celem było przejęcie niemieckiego naukowca potajemnie pracującego z Rosjanami (Friedrich Steiner). Wichariew był w oddziale z Wiktorem Reznowem, Dmitrijem Petrenką, Newskim, Twielinem i Biełowem. Żołnierze Armii Czerwonej pod dowództwem Nikity Dragowicza i Lwa Krawczenki walczył niedaleko statku z niedobitkami z Waffen-SS. Dzięki ich doświadczeniu i wsparciu ostrzałem z moździerzy po zaciętej walce udało się przejąć Steinera, po czym przetransportowano go do Dragowicza. Niemiec doprowadził Rosjan do tajnej broni nazistów znajdującej się na pokładzie statku. Był to zabójczy gaz Nova 6. Dragowicz, który miał osobisty konflikt z Wiktorem Reznowem, chciał sprawdzić działanie gazu na własnych oczach. Rozkazał wsadzić cały oddział do dwóch komór gazowych. Wichariew trafił do komory razem z Petrenką i Biełow. Cała trójka zginęła w kilka sekund. Natomiast Reznow wraz z Twielinem i Newskim zdołali uciec ze statku. Od tego czasu Wiktor pielęgnował chęć zemsty za śmierć trójki przyjaciół.