FANDOM

BlackopsNewTopright MW3tr

Wieżyczka SAM (ang. SAM Turret) – seria ofiar występująca w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Wieżyczka SAM pozwala na niszczenie wsparcia powietrznego przeciwnika wliczając w to Rakiety Walkiria. Niestety nie może zestrzelić takich serii ofiar jak Zrzut napalmu, Pędzący grom i Blackbird. Podobnie jak Działko strażnicze musi zostać zrzucona z helikoptera w postaci pakietu. Wieżyczka SAM ma ograniczoną ilość amunicji, więc po jej wykorzystaniu jest automatycznie niszczona. Gracz może jednocześnie postawić dwie wieżyczki, ponieważ postawienie trzeciej spowoduje zniszczenie pierwszej. Wieżyczkę można zniszczyć jednym uderzeniem nożem. Wieżyczka SAM niszczy serie ofiar przeciwnika w takiej kolejności, w jakiej zostały przywołane.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

Wieżyczka SAM powraca w Call of Duty: Modern Warfare 3 jako seria ofiar pakietu uderzeniowego Wsparcie. Podobnie jak w Call of Duty: Black Ops pozwala na niszczenie wsparcia powietrznego przeciwnika. Postawiona na ziemi automatycznie namierza serię ofiar przeciwnika i niszczy ją. Wykorzystuje do tego serię czterech rakiet, które w przeciwieństwie do wieżyczki w Call of Duty: Black Ops są o wiele słabsze. Aby zniszczyć BSP wszystkie cztery rakiety muszą trafić. W przypadku innych serii ofiar może być potrzebnych więcej rakiet. Watro też dodać, że rakiety mogą zmienić kierunek wskutek wystrzelonych flar. Wady te częściowo rekompensuje nieskończona ilość rakiet oraz to, że wieżyczka nie musi być zrzucana w pakiecie.