FANDOM

BO2topright RealWorldtr

Wojna domowa w Angoli – konflikt, który pojawił się w pewnym momencie w Call of Duty: Black Ops II.

Historia Edytuj

Przyczyny konfliktu Edytuj

Kiedy w 1974 roku Angola uzyskała niepodległość od Portugalii, rok później Ludowy Ruch Wyzwolenia Angoli ogłosił powstanie Ludowej Republiki Angoli. Partia UNITA nie uznała tego rządu i tego samego dnia proklamowała powstanie Ludowo-Demokratycznej Republiki Angoli z Jonasem Savimbim jako premierem. Oba kraje wzajemnie się zwalczały, lecz rok później LRWA wygrała wojnę. W 1977 roku konflikt odżył na nowo pomiędzy tymi dwoma frakcjami o władzę w państwie.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

W wojnę zaangażowały się też takie państwa jak USA (wspierali frakcję UNITA) i Kuba (wspierali LRWA). W 1986 roku, gdy konflikt rozwinął się na dobre, Amerykanie wysłali do Angoli dwóch żołnierzy CIA, by ci wsparli Jonasa Savimbiego w walce. Jednak głównym celem misji był ratunek zaginionego na misji specjalnej Franka Woodsa. Gdy Savimbi powiedział Amerykanom lokalizację Woodsa, ci od razu wyruszyli mu na pomoc. Na rzece Kubango przejęli barkę na której był Frank. Ci go ocalili, po czym wybrali się na ląd. Tam dowiedzieli się, że LRWA jest wspierana przez Kubę oraz handlarza narkotyków, który był na czarnej liście CIA, czyli Raula Menendeza. Później trzej Amerykanie ewakuowali się śmigłowcem Jonasa Savimbiego.

Koniec wojny Edytuj

Wojna trwała z przerwami do 2002 roku, czyli do roku śmierci Jonasa Savimbiego. Wtedy zarządzono ogólne demokratyczne wybory na terenie kraju. Z ogromną przewagą wygrała LRWA zostawiając UNITĘ w tyle z 10% głosów.