FANDOM

MW2icontr MW3tr RealWorldtr
Wojska Powietrznodesantowe Federacji Rosyjskiej – frakcja występująca w Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Opis Edytuj

Wojska Powietrznodesantowe zwane też skrótowo WDW są rosyjskimi dywizjami, których zadaniem jest opanowanie terenu wroga desantując się z powietrza. W przeciwieństwie do tego typu jednostek w USA czy w Europie, WDW liczą bardzo dużo żołnierzy (liczba sięga kilku-kilkunastu tysięcy). W przypadku wojny, w których Rosja jest agresorem, Siły Powietrznodesantowe stanowią trzon inwazji. Desantując się opanowują lotniska czy inne ważne porty komunikacyjne, by samoloty z piechotą i sprzętem wylądowały i wsparły atak.

Historia Edytuj

III wojna światowaEdytuj

Wojna w USA Edytuj

Podczas napaści Rosji na Stany Zjednoczone siły WDW masowo desantowały się nad amerykańskimi miastami. Po opuszczeniu się na ziemię ich zadaniem było opanowanie danego miasta. We wschodniej Wirginii siły United States Army Rangers jako pierwsze stawiały im czoła. Cały desant trwał kilka dni. Później w walce wsparły ich Siły Lądowe Federacji Rosyjskiej, jednak WDW jako wyszkolona jednostka wciąż brały udział w batalii. Podczas bitwy o Waszyngton powietrznodesantowcy okopali się wokół monumentu Waszyngtona i w Białym Domu. Ich udział zmalał po zdetonowaniu nad wschodnim wybrzeżem Impulsu Elektromagnetycznego, jednak w USA walczyły, aż do wycofania się 17 sierpnia 2016 roku.

Wojna w Europie Edytuj

Gdy 6 października tego samego roku doszło do rosyjskiej napaści na kraje Europy, także doszło do masowego użycia jednostek WDW. Wzięli udział podczas walk w Paryżu, Hamburgu oraz w Berlinie. Ze względu na sparaliżowanie obrony tych państw niedawnym atakiem gazowym oraz ich słabsze armie, jednostki powietrznodesantowe musiały tylko przejąć kontrolę nad węzłami komunikacyjnymi. Walki w mieście zostały przekazane Siłom Lądowym.

Operacje Specjalne Edytuj

Na samym początku misji "Toksyczny raj" możemy zobaczyć kilku spadochroniarzy.

Kamuflaże Edytuj

Walki w USA Edytuj

Podczas walk w Ameryce WDW mieli miejskie kamuflaże (Urban camouflage) był on w kolorach czerwonym, szarym i czarnym.

Walki w Europie Edytuj

Kamuflaże z wojny prowadzonej w Europie były różne. Podczas kampanii we Francji mieli miejskie mundury w kolorze żółtym, a ich nakryciem głowy były czapki, w bitwach w Niemczech mieli ciemniejsze kamuflaże w żółto-brązowych barwach i posiadali wojskowe hełmy. Mieli też inny kamuflaż w szarym kolorze.

Uzbrojenie Edytuj

Karabiny szturmowe

Pistolety maszynowe

Lekkie karabiny maszynowe

Pojazdy

Galeria Edytuj

(do uzupełnienia)