FANDOM

MW2icontr

Z własnej woli – dziesiąta misja kampanii w Call of Duty: Modern Warfare 2. Jest to zarazem ostatnia misja aktu II.

Opis Edytuj

Sytuacja na froncie we wschodnich Stanach Zjednoczonych stale się pogarszała. Tego dnia rosyjskie wojska dotarły do Waszyngtonu, o który 14 sierpnia toczyły się zacięte walki. 1. batalion 75. pułku Rangerów został wysłany do miasta w celu osłonienia ewakuacji cywilów odbywającej się wzdłuż rzeki Potomac.

Misja zaczyna się w bunkrze US Army, gdzie widać wielu rannych żołnierzy. Oddział Rangerów przygotowuje się do wyjścia na powierzchnię, gdzie dostali zadanie wsparcie oddziału Whiskey Mike. W mieście toczy się zażarta batalia, do której zaciągnięto wszystkie dostępne jednostki pancerne i lotnicze. Drużyna sierż. Foley'a przedostaje się do budynku rządowego, gdzie trafia pod zmasowany ogień nieprzyjacielskiej piechoty. Rangerzy nie mają jednak zbyt wiele czasu, więc osłaniają się nawzajem granatnikami i ruszają dalej. Tam dochodzi do pierwszych strat w oddziale. Mimo to, 75. pułk napotyka jedynie małe zgrupowania nieprzyjaciela, które da się łatwo wyeliminować. Sierżant o każdych postępach informuje Overlorda koordynującego obronę. Wkrótce Rangerzy spotykają nieprzyjacielskie "bocianie gniazdo" - ulokowany wysoko punkt, w którym liczni Rosjanie zrobili magazyn amunicji. Dzięki efektowi zaskoczenia szybko eliminują wrogów. Overlord wydaje żołnierzom rozkaz wsparcia obozu ewakuacyjnego na Potomacu, który jest ostrzeliwany przez rosyjskich grenadierów z podnóży monumentu Waszyngtona. James Ramirez przy pomocy karabinu snajperskiego wykonuje to zadanie. Krótko po tym następuje kontratak Specnazu na pozycje Rangerów. Dowództwo zasugerowało wycofanie się, jednak Foley odmówił, mówiąc, że obóz ewakuacyjny jeszcze nie jest bezpieczny. Członkowie oddziału podnieśli leżące na podłodze wyrzutnie FGM-148 Javelin i za ich pomocą zniszczyli nieprzyjacielskie śmigłowce i transportery. Gdy obóz udało się obronić, Rangerzy musieli czym prędzej ewakuować się z budynku, bo weszli do niego liczni Rosjanie. Oddział wszedł na dach, na który nadleciał helikopter, do którego drużyna wsiadła. James Ramirez obsadził miniguna. Drużyna zdecydowała się polecieć pod pomnik II wojny światowej i jak najmocniej przetrzebić będącą tam rosyjską drużynę. Udało się im wtedy zabić duży oddział piechoty i zniszczyć wiele pojazdów. Po tym śmigłowiec został uszkodzony. Pilot zmniejszył pułap, dzięki czemu Ramirez ostrzelał wrogów w oknach. Helikopter nie mógł jednak wytrzymać trafienia z wyrzutni SAM i doszło do katastrofy. Oddział postanowił bronić wraku. Kończyła im się jednak amunicja, a liczny wróg okrążał Rangerów. Misja kończy się, gdy na gracza pada światło z reflektora u śmigłowca.

Postacie Edytuj

Bronie Edytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia Edytuj

Powrot do domu Powrót do domu (osiągnięcie, Modern Warfare 2) (Srebrne Silver) (25Gamerscore)
Ukończ "Z własnej woli" i "Drugie słońce" i "Hotel Whiskey" na poziomie Weteran.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli gracz zmieni M4A1 na inną broń, to po zakończeniu ostrzału z Javelina, dostaje drugie M4A1.
  • Jeśli gracz w sekwencji ze wsparciem LAV użyje komendy noclip i przeniesie się poza mapę w okolicę reflektora, to zauważy zdeformowaną stacjonarną wersję karabinu MG42 z czasów II wojny światowej. Można z niego strzelać, jednak nie jest to zbyt efektywne.
  • Im więcej czasu spędzimy w bunkrze, tym późniejszy będzie czas na wyświetleniu misji. Co ciekawe, jeśli poczekalibyśmy do następnego dnia, to dzień będzie ten sam a godzina po kolei 24,25,26... itd.
  • Jeśli gracz będzie wciąż zwlekał ze wsparciem żołnierzy przeprowadzających ewakuację cywili, to będzie mógł usłyszeć przez radio jak dowódca punktu ewakuacyjnego prosi o natychmiastowy ostrzał Rosjan z Javelinami oraz jak informuje o powiększających się stratach wśród żołnierzy i cywili. Jeszcze później będzie mówił o tym, że "nie wytrzymają więcej", a w tle będzie można usłyszeć krzyk przerażonego tłumu. Na koniec poinformuje tylko gracza o tym, że wróg dostał się do ośrodka ewakuacyjnego i że wszyscy cywile nie żyją. Po tym dowódca krzyknie tylko przez radio "Nieee!".
  • W pewnym momencie przechodzenia do bocianiego gniazda gracz napotyka na balkonie rozstawione przez wroga wyrzutnie SAM. Można je wysadzić przy pomocy C4, jednak nie ma to wpływu na fabułę.