FANDOM

MW3tr Codghostsicon AWtopright
Zainfekowany aw

Logo trybu Zainfekowany w Call of Duty: Advanced Warfare.

Zainfekowany (ang. Infected) – tryb rozgrywki występujący w trybie multiplayer w Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Ghosts i Call of Duty: Advanced Warfare.

Opis

Na początku rundy spośród wszystkich graczy wylosowany zostaje jeden, który staje się zainfekowanym i jego zadaniem jest zainfekowanie reszty graczy, nim upłynie limit czasu. Zainfekowani odradzają się po zabiciu. Warunkiem wygrania drużyny żywych jest wytrzymanie do końca czasu mapy. "Żywi" gracze powinni trzymać się razem i współpracować, jeśli chcą mieć szansę na wygraną.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Zasady

Jest dostępny w menu trybów gier społeczności. W grze bierze udział od 12 do 18 graczy. Po 5 sekundach od rozpoczęcia rozgrywki jeden z graczy zamienia się w Zarażonego - zatrzymuje on swoją broń, a jego zadaniem staje się zabicie jednego z pozostałych. W tym czasie może zginąć i odrodzić się dowolną ilość razy. Po zamordowaniu przeciwnika, otrzymuje on wraz z nim, nowy ekwipunek. Zadaniem tych dwóch jest wyrżnięcie reszty graczy, którzy następnie odrodzą się jako Zarażeni. Zadaniem "żywych" jest dotrwanie do końca rundy, która trwa 3 minuty. Każdy z nich, za każdym razem, gdy zginie współtowarzysz, otrzymują 100 punktów. Ostatni pozostały przy życiu otrzymuje premię z chwilą śmierci przedostatniego i musi utrzymać się przy życiu przez resztę czasu. Z chwilą jego śmierci, ukazywany jest ostatni Killcam i runda się kończy. 

Wyposażenie

Każdy z zawodników otrzymuje ustaloną wcześniej broń (Striker/PP90M1/Barrett .50cal/Type 95/FMG9 Akimbo), wyjątkiem jest to, że na mapie Dome dostępny jest tryb, gdzie gracze zaczynają jako piechurzy ze Striker'ami i XM25. Zainfekowany staje się Kolosem z .44 Magnum z dodatkiem akimbo oraz z perkiem Padlinożerca. Kolejni zabici przechodzą na stronę kolosów. Po zostaniu zainfekowanym, korzystamy z ekwipunku składającego się z USP .45 bez naboi z nożem taktycznym, zrzutu taktycznego (flary oznaczającej miejsce przyszłego odrodzenia) oraz nożem do rzucania.

Ciekawostki

  • Często dochodzi do sytuacji, gdzie ostatni gracz chowa się przed zarażonymi;
  • Dobrym pomysłem na początek rozgrywki jest obserwowanie radaru - wiedza o położeniu pierwszego zarażonego jest bezcenna;
  • Tryb często spotykany na meczach prywatnych - organizatorzy często zapraszają na chybił - trafił losowe osoby, z którymi grali. W tych meczach, często zarażeni są osłabieni np. przez granie trybem Hardcore lub odebraniem im Noży do rzucania;