FANDOM

Cod4topright MWRtopright SJtr

Zbędna załoga – druga misja w Call of Duty 4: Modern Warfare. Postacią grywalna w tej misji jest John "Soap" MacTavish.

OpisEdytuj

To druga misja, w której gracz wciela się w żołnierza SAS. Rozpoczyna się po zakończeniu treningu w bazie w Credenhill. Nowym zadaniem SAS jest opanowanie estońskiego frachtowca, w którym prawdopodobnie znajduje się transportowana bomba atomowa. Do misji przydzieleni zostali również Gaz, Wallcroft, Griffen i dowódca Bravo Team - Kapitan Price. Na początku drużyna spuszcza się po linie pod mostkiem kapitańskim, który zostaje oczyszczony. Następnie gracz wraz z resztą kompanów przeszukuje statek w celu znalezienia bomby. Po chwilowej eksploracji i uzupełnieniu posiłków, wróg zostaje zaalarmowany i dochodzi do walki na pokładzie. Brytyjczycy mają jednak przewagę w wyszkoleniu i udaje im się powstrzymać nieprzyjaciół. Po długich strzelaninach i zdobywaniu kolejnych pomieszczeń SAS odnajdują kontener, w którym według odczytów znajduje się coś radioaktywnego. Żołnierze otwierają go, a ich oczom ukazuje się bomba atomowa. Brytyjczycy nie mogą jej jednak zabrać. Dostają informację o lecących tu myśliwcach rosyjskich chcących zatopić statek. Soap bierze więc tylko manifest proklamujący współpracę arabskich bojówek OpFor z rosyjskimi Ultranacjonalistami i ucieka. W międzyczasie samoloty już zaczęły atakować okręt. Rozpoczęła się walka z czasem. Ostatecznie, wszyscy zdołali wskoczyć do helikoptera ewakuacyjnego.

Dziennik Soapa Edytuj

Przebieg misji opisał Soap w swoim dzienniku. Poza napisaniem formalnego planu operacji oraz szczegółów transportu wspomina on, że ledwo wskoczył on na pokład helikoptera. Według MacTavisha, cały sprzęt waży dla niego za dużo i gdyby nie wyrzucił w trakcie misji ani jednego granatu, niechybnie wleciałby do wody. Postanowił on robić od tego czasu więcej ćwiczeń sprawnościowych. Dorzucił też, że postawi Price'owi butelkę whisky za uratowanie go.

PostacieEdytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia Edytuj

Make osiagniecie cod4 Wykonaj skok (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Zakradnij się na statek transportowy.
The P osiagniecie cod4 Przesyłka (Srebrne Silver) (40Gamerscore)
Ukończ misję 'Zbędna załoga' na poziomie Weteran.
Pustynna burza obrazek osiagniecia Pustynna burza (Modern Warfare Remastered) (Brązowe Bronze) (10Gamerscore)
W misji 'Zbędna załoga' znajdź Desert Eagle i zabij nim 5 przeciwników.

GaleriaEdytuj

Osobny artykuł: Zbędna załoga/Galeria

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy graczowi nie uda się skoczyć na pokład helikoptera, pojawi się napis "Nikomu nie udaje się pierwszy skok". Jest to cytat z filmu Matrix.
  • Tylko w tej misji można znaleźć Desert Eagle.
  • Kompani posiadają M4A1 z tłumikiem. Broni tej nie można zdobyć, zabijając któregoś z nich, gdyż oznaczałoby to ogień sojuszniczy. Można go zdobyć komendą give all.
  • "Zbędna załoga" to także cytat użyty w filmie "Obcy". W misji występuje więcej nawiązań do tego filmu, np. cytat Gaza "Lubię mieć to przy sobie na wypadek bliskich spotkań".
  • Gdy w czasie sekwencji z ostrzelaniem przeciwników Minigunem ze śmigłowca gracz uważniej się przyjrzy, to zauważy brak obsługi tego karabinu.