FANDOM

BlackopsNewTopright
„Zdrajca miał materiały na temat Dragowicza. Wszystko. Ale to była przegrana sprawa.”
— Śledczy mówiący o Zdrajcy.

Zdrajca – postać pochodzenia rosyjskiego pojawiająca się tylko w Call of Duty: Black Ops w misji "Zdrajca".

OpisEdytuj

Nieznane są dane osobowe tej postaci. Wiadomo tylko, że był on radzieckim cywilem żyjącym w czasie zimnej wojny.

Z niewiadomego źródła posiadał on dokumenty Armii Radzieckiej, które dotyczyły szczegółów ataku Związku Radzieckiego na USA z użyciem zabójczego gazu Nova 6. Postanowił on o tym poinformować Amerykanów, przekazując im te informacje na papierze (stąd jego przydomek - Zdrajca). Skontaktował się więc z amerykańską jednostką SOG, by spotkali się z nim w Wietnamie, w mieście Huế, konkretnie w sztabie frakcji.

Data spotkania (luty 1968 roku) zbiegła się jednak z ofensywą Tết i wpadnięciem miasta w ręce komunistów. Jeden z żołnierzy, Alex Mason za wszelką cenę chciał posiąść dokumenty od Zdrajcy. Za jego namową US Army zmobilizowała ogromne siły do przejęcia informacji. Gdy wojska krwawo walczyły z Wietnamczykami w z góry przegranej bitwie, jednostka Masona przeszukiwała dawny sztab SOG w celu odnalezienia Zdrajcy. Ten człowiek jednak został zabity wcześniej przez członka Armii Północnowietnamskiej. Udało się jednak odzyskać rzeczony dossier z dokumentami o Novie 6. Chociaż Zdrajca nie żył, Masonowi, będącemu pod wpływem dawnego radzieckiego prania mózgu zdawało się, że człowiekiem chcącym przekazać informacje jest jego stary przyjaciel Wiktor Reznow.

CiekawostkiEdytuj