FANDOM

BlackopsNewTopright

Zemsta – dwunasta misja kampanii w Call of Duty: Black Ops.

OdprawaEdytuj

Transmisja# 14-15-20. Kryptonim: DELTA

Brak kontaktu z X-RAY (grupą GOS)

Ostatnia znana pozycja: granica Laos - Wietman

Mason i jego zespół zostali uznani za poległych

11:00, 19 lutego 1968

OpisEdytuj

Alex Mason, Frank Woods i Joseph Bowman, złapani przez siły Wietnamu, zostają uznani za poległych. Są przetrzymywani w jaskini w bambusowych klatkach wypełnionych do połowy wodą. W pewnym momencie zostają przeniesieni do pokoju przesłuchań, gdzie bukmacher i oficer Specnazu zmuszają ich do gry w rosyjską ruletkę. Bowman odmawia i obraża radzieckiego oficera, za co kilkoma ciosami w głowę zostaje zabity. Woods, który jest następny w kolejce, ma szczęście i nie ginie od strzału. Mason, zamiast oddać strzał w głowę, łapie bukmachera, zabija go, zabiera mu pistolet i zabija przebywających w pomieszczeniu wietnamskich żołnierzy. Oficer Specnazu ucieka, więc Mason i Woods gonią go, żeby ten nie poinformował Krawczenki o sytuacji w jaskini. Po drodze zabijają atakujących ich wietnamskich żołnierzy. Oficera znajdują przy wyjściu z jaskini i zabijają go. Nieopodal bohaterowie znajdują radziecki Mi-24 Hind, który przejmują, żeby dostać się do bazy Krawczenki. Podczas lotu wzdłuż rzeki Mason niszczy kilka helikopterów przeciwnika oraz wrogie zabudowania i kryjówki. Po dotarciu do bazy Krawczenki Mason i Woods uwalniają przetrzymywanych jeńców, wśród których okazuje się być Wiktor Reznow. Ten informuje Masona, że Krawczenko znajduje się w centrum bazy. Mason rusza ku swojemu przeciwnikowi, czym powoduje wściekłość Woodsa. Po wejściu do pomieszczenia, Mason zostaje ogłuszony przez Krawczenkę, który zaczyna go bić i kopać. Woods wbija Rosjaninowi nóż w plecy, ale ten odbezpiecza cztery granaty, które miał przyczepione do klatki piersiowej. Woods popycha Krawczenkę i razem z nim rzuca się przez szybę do pomieszczenia poniżej. Granaty wybuchają, a Mason traci przytomność. Po jej odzyskaniu Reznow oznajmia mu, że Krawczenko nie żyje, a Friedrich Steiner, ich następny cel, znajduje się na Wyspie Odrodzenia na Morzu Aralskim.

PostacieEdytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  
  Rosyjska ruletka  

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Radziecki grill Radziecki grill (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
Spal 10 przeciwników za pomocą podlufowego miotacza ognia w miejscu przetrzymywania jeńców.
Ekstremalne środki obrazek osiągnięcia Ekstremalne środki (Srebrne Silver) (25Gamerscore)
Przedostań się do miejsca przetrzymywania jeńców w Hindzie, posługując się wyłącznie rakietami.
Nie Dzisiaj Nie dzisiaj (Srebrne Silver) (25Gamerscore)
Ukończ "Miejsce katastrofy", "Broń masowego rażenia" i "Zemstę" na poziomie trudności Weteran.

CiekawostkiEdytuj

  • Po wpisaniu odpowiednich poleceń w terminalu w menu głównym, można znaleźć tekst: "xxwoodsisalivexx" (pol. "xxwoodsżyjexx").
  • Misja ukazana jest w stylu podobnym do filmu Rambo: The Part II.
  • Misja nawiązuje do filmu Łowca Jeleni, w którym trzech przyjaciele zostają zmuszeni do gry w rosyjską ruletkę.